ADSL en Sitecom DC202 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbiggel

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over ADSL icm een Sitecom DC202 router.

Kan ik hiermee meerdere PC's tegelijkertijd een internetverbinding geven?

Tot nu toe lukt het me alleen om de ADSL verbinding te "delen" door 1 PC per keer in te laten loggen.

Groeten

Joost

Dan had ik het toch goed toen ik het vreemd vond dat het niet werkte.

Ik heb beide PC's volgens de handleiding geconfigureerd. Dus setup draaien en daarna de instellingen overgenomen zoals die in het boekje staan. Toch kunnen ze niet tegelijkertijd op het internet.

Iemand enig idee waarom het niet werkt?

Als ik meer gerichte info moet geven dan hoor ik het graag!

Groeten

Joost

Geplaatst door jbiggel
Dan had ik het toch goed toen ik het vreemd vond dat het niet werkte.

Ik heb beide PC's volgens de handleiding geconfigureerd. Dus setup draaien en daarna de instellingen overgenomen zoals die in het boekje staan. Toch kunnen ze niet tegelijkertijd op het internet.

Iemand enig idee waarom het niet werkt?

Als ik meer gerichte info moet geven dan hoor ik het graag!

Groeten

Joost
ff een checklistje:

1. Hebben ze allebei een ander ip-adres in dezelfde reeks? Desnoods kan je die zelf instellen.
2. Stel dan ook gelijk het ip-adres van de router als Gateway in. Doe dit ook bij DNS.
3. Branden alle lampjes als alles verbonden is? Alle kabels ok?
4. Is de router wel goed ingesteld voor de inbelverbinding? Dus wordt hij ook echt aangemaakt? Want het klonk een beetje in je vraag, alsof de pc's steeds zelf de verbinding maakten via het modem, terwijl de router dat hoort te doen (met gebruikersnaam en wachtwoord enz.).

Vraag 1 tm 3: allemaal ja.

Vraag 4 legt de vinger op de zere plek... Op beide PC's moet ik inderdaad verbinding maken (dus door dat uid en pw scherm heen).

Ik zal vanavond even kijken hoe ik dat anders in kan stellen.

Tanx!

Geplaatst door jbiggel
Vraag 1 tm 3: allemaal ja.

Vraag 4 legt de vinger op de zere plek... Op beide PC's moet ik inderdaad verbinding maken (dus door dat uid en pw scherm heen).

Ik zal vanavond even kijken hoe ik dat anders in kan stellen.

Tanx!
Ok, dan begrijpen we mekaar. Je moet eerst op beide pc's in Internet Explorer instellen dat je niet meer verbinding wilt maken met de inbelverbinding. Bij LAN opties zet je het automatisch zoeken naar een proxy server uit.

Vervolgens log je, zoals in het boekje staat, in op de router via internet explorer en stel je daar de inbelverbinding in. Dan gaat de router inbellen en kan je via de router vervolgens met beide pc's op internet.

Ik begin me een vreselijke newby te voelen.

Kennelijk doe ik iets verkeerd, maar kweetniewat...

Wat ik gedaan heb (en niet werkte):

IE 6.0 => Extra => Internet opties => Verbindingen => Nooit een verbinding kiezen

Voor beide PC's: resultaat: noppes...

Al hoewel: er komt een melding rechts onder bij de netwerkverbinding dat een van de kabels niet is aangesloten...

Heb je enig idee wat ik verkeerd doe?

Tanx!

Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan