Adsl ethernetmodem Thomson

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sparkle

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
126
Hallo allemaal,

Eindelijk is het usb modem omgeruild voor een ethernetmodem. Maar nu werkt het nog steeds niet. Telkens wanneer ik probeer het modem te installeren krijg ik de foutmelding dat het er geen apparaat in het netwerk is gevonden. De lampjes op het modem branden groen, wat volgens de handleiding goed is. Het lampje achterop het modem brand ook wat betekent dat er verbinding is met de ethernetkaart. Hier uit maak ik dus op dat de netwerkkabel wel goed is aangesloten. Maar telkens weer de zelfde fout melding.
Sprake van een firewall is er niet, apparaat staat aan. Windows xp is weer opnieuw geinstalleerd nadat ik de hdd had geformateerd, maar nog steeds: Geen apparaat gevonden in netwerk. Het lijkt me stug dat ook dit modem defect is! Als ik het DIAGDSL proggie draai die op de cd staat krijg ik alleen een foutmelding dat de netwerkkaart (3com) niet goed ingesteld is want het ip adres en subnetmask is niet correct.
Nu heb ik een andere netwerkkaart geprobeerd maar nog steeds niks!
Wat doe ik verkeerd! De kabel lijkt me prima want er is wel verbinding. En ik heb nu zowat al 2 weken internet maar kan er geen gebruik van maken en daar baal ik ontzettend van!

Grtz,

Ron
 
Even een paar vraagjes

Bij wie heb je ADSL ?
Heb je de splitter goed aangesloten ?
En welke modem heb je ?

Wat je even zou kunnen proberen is zet in je tcp/ip van je netwerkkaart alles op automatisch !
en scakel de rest uit zoals bestand en printerdeling en microsoft netwerk.

kan je ook aan het lampjes van je modem zien als hij verbinding heeft met het internet ?
 
re

ik heb adsl bij Wannadoo. Modem is thomson 510. All lampjes branden op het modem. Volgens het boekje moet dit goed zijn!

Grtz,

Ron
 
Dat er lampjes branden wil niet altijd zeggen dat de netwerkkabel goed is.

Zou toch eens een andere netwerkkabel gebruiken
 
je moet eerst de modem ff alleen op je pc aansluiten via de kabel (utp) die mee geleverd is ... en dan moet je via de kpn cd de probleem oplosser opzoek stond als ik het goed heb onder support ... hij zal eerst kijken op netwerk instellingen daarna test ie de modem en daarna instellingen van IE ... daarna moet ie het doen !! ... dus alleen de modem op pc aansluiten dus zonder router...


suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan