ADSL Extra Snelheid laag (Online)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JB86

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2005
Beste mensen,

Sinds een jaar heb ik nu ADSL Extra van Online. In het begin zou de snelheid max. 3,5 mbit bedragen, dit was ook gewoon het geval en mijn snelheid lag rond de 400 kb/s.
Na een aantal maanden (wat ook telkens werd uitgesteld) zou mijn snelheid naar max. 8 mbit gaan (snelheidscheck: 4 mbit tot 8 mbit). Deze snelheid kan ik echter bijna nooit halen en het probleem is zelfs dat mijn internet-snelheid daarna vaak erg onstabiel is en vaak schommelt tussen de 400 en 250 kb/s (dus zelfs lager dan voor de snelheidsverhoging) terwijl ik toch een snelheid van rond de 800 kb/s verwachtte. Er zijn maar enkele uitschieters naar de 600 kb/s, maar dat is wel heel erg zeldzaam.

Ik heb online hierover gemaild en die beginnen over bekabeling vanaf het isra punt. Deze zou misschien te lang zijn (is max. 1 meter lang) en dat ik anders een andere kabel zou moeten proberen. Het lijkt mij echter sterk dat dat dit probleem veroorzaakt.

Nou was mijn vraag of er nog andere oplossingen voor zouden kunnen zijn waardoor ik mijn aangegeven snelheid gewoon kan halen of dat ik toch de bekabeling moet proberen te vervangen of iets anders.

Bijlagen

• Speedtest.jpg
    Speedtest.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 71
Speedtest is geen site om je verbinding te testen, het geeft een momentopname, leuk maar meer niet.
Beter is een bestand middels FTP bij Online te downloaden, je zal verrast zijn over de hoge snelheid!

De vuistregel voor downloadsnelheden is de volgende:
bruto snelheid minus 20% gedeeld door 8 = je feitelijke (continue) snelheid. (=gemiddeld, want een factor als: hoe ver woon je van de centrale af, speelt óók een rol, vandaar het woord "vuistregel".)

Echter, afhankelijk van wélke site je bezoekt om wat te downloaden kan die snelheid met gemak, of juist niet met gemak worden gehaald. Een aardig voorbeeld is bijvoorbeeld de homepage van Asus en een vervolgpagina daarvan. Download maar eens een bestand van Asus. Je mag blij zijn als de snelheid af en toe 30Kb/sec. haalt.

Download je bijvoorbeeld (zoals ik) van mijn antivirus programma een download, dan gaat dat razendsnel. Een bestand van 2 Mb is met een luttele seconde "binnen".

Terug naar jouw realiteit. Je hebt een abbo van 3500 (even voor het gemak zo genoemd). Trek daar 20% vanaf, dan kom je uit op 2800. Deel dit vervolgens door 8 en je zou een continue snelheid mogen verwachten van zo'n 350 Kb/sec...........................

Wat je nieuwe snelheid betreft: 8000 - 20% = 6400 en dat gedeeld door 8 levert idd. op / hoort op te leveren zo'n 800 Kb/sec.

Laatst bewerkt:
Je hebt mijn verhaal denk ik niet goed gelezen, want mijn oude snelheid was 3,5 mbit.
De snelheidsverhoging van 4 tot 8 mbit is voor mij nu al een lange tijd van kracht. Met die snelheid-"beloving" is 350 kb/s niet echt acceptabel.

Laatst bewerkt:
Jij mogelijk het mijne niet, ik heb na doorlezing het verhaal aangepast met een regel, jij was jouw reply aan het typen toen ik editte. (Ik maak meestal typefouten en heb regelmatig behoefte het verhaal aan te vullen of anderszins te editten na een 1e plaatsing omdat ik niet tevreden ben over hetgeen ik typte)
Zie de laatste regel. (geplaatst om 16.45)

Laatst bewerkt:
kijk, die snelheid zou ik heel graag willen, maar om de 1 of andere reden kan ik die toch niet halen :S.
Ik hoop dat hier een oplossing voor is

Die is er. Daarom het eerste "verhaal". Datgene wat aan jou oorspronkelijk werd geleverd, "spoort" met de vuistregel, het tweede niet. Je hebt dus een "argument" richting Online om aan te tonen dat er iets niet correct is. Je oorspronkelijk beloofde (1e abbo) snelheid werd keurig netjes geleverd, dus aan jouw "hardware"-"installatie" kán het niet liggen.

Laatst bewerkt:
Ik ga Online nog maar een keer een e-mail sturen en dan maar hopen dat ik met nieuwsgroepen de maximale snelheid kan halen die mij is beloofd.

heb je het modem van online wel eens opnieuw opgestart.
Online stuurt direct updates naar het modem,maar dan moet je wel het modem opnieuw opstarten.

Ik heb de modem nog eens opnieuw opgestart, maar dit veranderd niets jammergenoeg :(

Gister heb ik nog maar eens gekeken naar de router die ook in de meterkast zit bij de modem. Ik dacht, laat ik deze ook maar es rebooten, je moet toch wat. Dus ik daarna weer volle snelheid verder downloaden, 350 kb/s gemiddeld.
Nu ging ik vanochtend weer verder met mijn downloads op volle snelheid, tot mij grote verbazing 700 kb/s gemiddeld :eek:
Hierdoor lijkt het alsof de snelheid door de reboot van de router omhoog is gegaan, de snelheid die ik eigenlijk hoor te gaan, zou dit kunnen?

Laatst bewerkt:
Hmm hoe deed je dat precies?
We hadden altijd zon 700 kb/s maar we hebben het netwerk vernieuwd. Hierbij hebben we ook de router uit gedaan ed, maar nu is het maximale 350 kb/s. Het lijkt op hetzelfde als jij hebt.
Heb je gewoon de router opnieuw aangezet?

Via internet explorer ben ik naar de programma's gegaan van de router en van mijn internet-modem. Bij beiden was er een functie "reboot". Dit heb ik bij beiden uitgevoerd, waarna mijn internet-snelheid opeens hoger was. Dit merkte ik niet direct, maar na een nachtje.

Ik hem hem ook gereboot, hielp niet.
Heb ook gewoon uit en aan gedaan, hielp ook niet.

We zitten met 8 mensen hier en tis het om sjacherijnig van te worden. Een paar mensen die youtube oid kijken en het internet wordt al stroop.
Ik heb een speedtouch home, (hele oude) die gehacked is naar pro. Iemand een idee?

Chielsen,

Het is handiger als je een eigen topic aanmaakt. Nu breek je in iemand anders zijn vraag in en dat is niet gewenst en tevens heb je een andere provider.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan