adsl geen router op netwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mapi

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Berichten
5
:confused: Ik heb een thuisnetwerk met XP en een dreambox sat receiver. dit alles loopt via een sweex switch. Nu heb ik sinds kort adsl en ben ik naar een pc zaak geweest om een router te kopen. "was niet nodig"vertelden ze mij. gewoon aansluiten op de switch. Zo gezegd , zo gedaan. Maar dat werkt dus niet. vraag is dus nu : doe ik iest fout of de verkoper in de pc zaak kan beter schoenen gaan verkopen?
(Het modem is een speedtouch van thomson geleverd via planet adsl).:eek:
 
Je hebt en adls verbinding, je hebt dan ook een modem gekregen of??? vanuit dat modem zou je inderdaad de pc kunnen voorzien van internet, de verkoper zal er vanuit zijn gegaan dat heelveel aanbiedingen tegenwoordig een modem met ingebouwde router verkopen, dan kun je namelijk inderdaad zo de switch aansluiten, dat zal bij jouw dus niet het geval zijn.
Een router is dan wel zo makkelijk inderdaad.
Maar vertel dus eens, wat heb je gekregen bij het adsl pakket.
 
gekregen bij pakket kpn

ik het abbo van kpn adsl standard en daarbij een modem merk thomson speedtouch 510. ( gekregen niet echt, na betaling thuis gekregen, dat wel:rolleyes: )
 
En wat voor switch heb je, dat vergeet ik erbij te vragen.
De Alcatel speedtouch 510 heeft namelijk wel build in router functie, je zou dus achter de router (modem) een switch kunnen plaatsen voor aansluiting meerdere pc's, maar goed, dan beginnen we met:

Heb je het modem (router) al eens aangesloten op 1 pc? daarna met de installatie cd zonder firewalls of andere dergelijke programmas zoals antivirus geprobeerd het modem te configureren.
Dat zou stap 1 moeten zijn.
 
de switch is een 8 poorts lan switch van sweex.
Het modem werkt op 1 pc maar wat precies bedoel je met het modem te configureren?:confused:
 
Als je de router nu zou aansluiten op de ingangs poort van de switch, daarna eens 1 pc pakt en die aansluit, er voor zorgt dat de netwerk instellingen allemaal op automatisch staan, dan de boel eens herstart, zou je gewoon netwerk en internet moeten hebben, je zou hooguit de manier van internetexplorer verbinding even moeten nakijken en zeggen tegen deze dat de proxy server auto gevonden moet worden.
 
Zal het gaan proberen, echter moet eerst nog even mijn dreambox login beschermen ( staat nog op standaard:rolleyes: ). En dan moet ik het over mijn hart krijgen om newsleecher even te stoppen:( . Tjonge tjonge wat een opoffering , dat internet. Natuurlijk ook niet vergeten wat tijd aan mijn vrouwtje te besteden:D . En werken ook nog,m je vraagt je af hoe sommigen het redden vandaag de dag:p
 
Haha. Ja inderdaad, weet soms ook niet hoe we de tijd weer moeten indelen..:D
 
probleem opgelost ( half dan )

Na het lezen van artikelen in het laatste C'T blad van april ben ik tot de conclusie gekomen dat ik beter het modem op een server te zetten en die vervolgens met mijn interne netwerk te verbinden dan dat ik zomaar de switch op het modem gooi en daarmee alles enigzins open gooi voor een ieder. Vandaar dat mijn probleem is opgelost. Ik los het namelijk op een andere (betere ?) manier op.

JJW bedankt voor je hulp :thumb: :D
 
He de manier maakt niet uit, als het maar werkt toch.
:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan