adsl Inbellen??? ik niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Ik lees zoveel topics over adsl en inbellen via adsl.
Ik snap denk ik een ding niet en dat is dus het inbellen.

Adsl is toch bedacht voor een censtante verbinding met internet, waarom moet men dan nog inbellen.

Ik start pc en kan gewoon het internet op zonder in te bellen of wat dan ook maar te doen.

grtjs jjw
 
Je belt ook niet in. Je moet je wel aanmelden (manier van aanmelden hangt af van provider/modem enz)

Ik heb ook direct contact, mijn broer moet eerst een password ingeven enz enz..
 
Leuk, is dit een alternatief voor de chat, of lees ik over het probleem heen.
 
Wat je hebt gelezen is een vorm van vergemakkelijkt uitleggen denk ik. Ik noem het zelf ook inbellen terwijl het eiglijk meer aanmelden is t.o.v. het echte 56kb/s inbelwerk.

BBNed, Ticaly Wholesale, Kabel, en nog een aantal ADSL netwerken werken idd volgens een direct verbinding systeem. Het aanmeld systeem hebben zover ik weet alleen mxstream gebruikers.
Een nuttig verschil hierin ontgaat mij ook.
 
Laatst bewerkt:
Adsl

Ik bedoelde uiteraard ook niet letterlijk inbellen maar dat men nog contact moest zoeken met de provider daar ging het mij om.

Ik wist niet dat er zoveel verschil kon zijn in de manieren van internet verbindingen via adsl.

Ik dacht dus dat het eigenlijk allemaal hetzelfde was.

Vandaar mijn vraag, mischien ben ik nu de grote domoor, zo komt het een beetje over maar daar is deze site toch voor bedacht???

grtjs jjw
 
Neehoor dom zeker niet, nieuwsgierig wel beetje:D

Ik kwam er ook zelf laatst pas achter toen ik mijn demon ADSL verbinding aan ging sluiten. Toen moest een helpdesk mederwerker mijn vertellen dat mijn modem de verbinding zelf ging maken ipv een verbinding in te hoeven stellen.

Dat was voor mij een mooie grote draaiende vraagteken boven m'n hoofd toen ik dit hoorde kan ik je zeggen.:)

Ik vind het wel handiger opzich, hoef je niets in te stellen. Je moet meer oppassen dat je een goede firewall hebt draaien als de modem aan staat alleen.
 
ik heb ook dat aanmeldprobleem niet, gelijk op internet, sommigen die ik ken hebbe ndat wel, hoe komt dat tog
 
Adsl inbellen

Gelukkig ben ik niet alleen dom.

Nieuwschierig moet je zijn in pc land, anders leer je niks.

Grtjs jjw
 
T Zit Volgens mij gewoon aan de modem.
Als je een USB Inbel(aanmeld) modem hebt kun je gewoon inbelle/aanmelden. Maar als je een ander type modem hebt bel je standaard 1x in en heb je een type van "lan" verbinding maar dan locaal alleen met je eigen modem. Dus Constanste verbinding:thumb:
 
Je hebt ook routers die de verbinding automatisch maakt. Op stage hebben we sinds maandag ook ADSL en heb gezien hoe dat ging.

Bij m'n pa moet je ook gewoon aanmelden.. dus zal wel per provider / router / modem verschillen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan