adsl installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hennegie

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
Binnenkort is hier ADSL beschikbaar, en daar wil ik uiteraard gebruik van maken, maar ik heb hiet toch wat vragen over. Hopelijk kan iemand die vragen beantwoorden.
1. Moet je voor adsl in je computerkast zijn?? (heb een usb poort over)
2. Is het aansluiten van adsl echt zo makkelijk als ze zeggen?
3. Bij welke telefoonaansluiting moet je adsl aansluiten (in je de hoofdaansluiting in de meterkast of de gewone in de kamer)
4. Wat moet je doen met de gewone analoge modem, aangesloten laten of foonkabel eruit??
5. Iemand ervaring met wanadoo lite?

Ik kan op dit moment nergens anders antwoord vinden op deze vragen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt......groetjes henriette

Hallo

1. met een usb modem hoef je niet in de kast te zijn.
2. is niet moeilijk, gebruiksaanwijzing goed opvolgen
3. meestal gewoon in kamer (kan bij jou anders zijn)
4. heb zelf kabel eruit maar dat is persoonlijk
5. wanadoo lite heeft me nog nooit in de steek gelaten.

groetjes leon

Wat betreft die telefoonaansluiting, je moet waar de telefoonaansluiting je meterkast in komt een splitter installeren. Deze zit bij het pakket en kan gewoon met stekkertjes worden aangesloten. Dan gaat er vanuit de splitter een kabel naar al je telefoons, en een kabel naar je adsl modem.

De aansluiting van je adsl modem kan ook een gewoon telefoonstekkerdoosje zijn, maar deze mag niet op het cirzuit van de telefoons zijn aangesloten.

De afstand van de splitter tot aan het adsl modem mag maximaal 20 meter zijn.

Kies in elk geval voor een provider die een fair use policy heeft, bij hetnet bijvoorbeeld mag je bij adsl lite maar 750 Mb downloadverkeer genereren. Hetnet vindt dit al veel voor een gewone gebruiker, ik vind het peanuts. Planet heeft een datalimiet van 1 Gb en Xs4all van 2 Gb. Hccnet en zonnet hebben geen datalimiet voor adsl lite, maar een zogenaamde fair use policy. Dat wil zeggen dat ze niet je adsl aansluiting afsluiten als je over een bepaalde limiet gaat, maar dat je een waarschuwing krijgt als je regelmatig belachelijk veel downloadt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan