ADSL installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanniepannie1

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Hallo,
Ik ben bij een vriendin bezig om ADSL te installeren. Ze heeft een abb. bij 12move genomen. Ik heb eerst XP geinstalleerd omdat ze nog onder 98 draaide. Vanavond heb ik het modem (Sagem) geinstalleerd en toen begon de ellende. Op het moment dat er verbinding was ging er vanalles werken.
Hij ging zelf vanalles installeren. Met Hitman Pro gescanned, allemaal spyware, adware, virussen binnengehaald terwijl we alleen maar verbinding hadden gemaakt. Binnen twee minuten zat de computer vol met ellende. Het enige wat ik geinstalleerd had was MSN.
Ik heb de computer dus met bovengenoemd programma "schoon" gemaakt. Toen wilde het helemaal niet meer. Ten einde raad dan maar de harde schijf formateren en zelfs dat wil niet meer? Wie heeft raad.

Wij weten het niet meer...

Vraag 1: Hoe probeer je je pc te formatteren?

Vraag 2: Je hebt XP geïnstalleerd, en toen het www op gegaan. Is het een kale versie van XP, of incl. SP2?

Dit laatste is echt noodzakelijk om allerlei ellende te voorkomen.

Installeer XP+SP2, installeer een Antivirus, en ga daarna pas het www op.

Laat je pc booten op de xp cd, en laat hem via de XP setup formateren als NTFS(niet snel).
Volg daarna de instructies.

Mvg Patrick

Je wilt de c schijf formatteren om daar xp opnieuw op te zetten.
Zorg dat in jou bios staat dat de computer als eerste opstart vanaf cdrom.
Als dat zo is dan de cd van xp in je speler computer uit en weer aanzetten.
even opletten op een gegeven moment wordt er gevraagd of je wilt opstarten vanaf cd hier kies je voor druk op een toets.
Nu zal de xp cd zijn werk gaan doen.
Nu is het een kwestie van goed lezen, er staat op een gegeven moment of je de c wilt formatteren en dat doe je dan.
Als dat zover is dan gaat de xp cd verder met het installeren van xp.
Op een gegeven moment staat xp op jou c en kun je het weer gebruiken.
dan xp updaten en let op welke msn je gebruikkt ivm spyware.

Geplaatst door patrickt
Vraag 1: Hoe probeer je je pc te formatteren?

Vraag 2: Je hebt XP geïnstalleerd, en toen het www op gegaan. Is het een kale versie van XP, of incl. SP2?

Dit laatste is echt noodzakelijk om allerlei ellende te voorkomen.

Installeer XP+SP2, installeer een Antivirus, en ga daarna pas het www op.

Laat je pc booten op de xp cd, en laat hem via de XP setup formateren als NTFS(niet snel).
Volg daarna de instructies.

Mvg Patrick

Bedankt voor het snelle antwoord, ik heb xp zonder SP2 geinstalleerd omdat ik daar zelf thuis problemen mee had. Het is toch idioot dat je met 2 minuten online zijn zoveel ellende binnen haald?
Ik ga inderdaad maar eens met de xp cd aan de gang.

Bedankt!

Geplaatst door maikel9
Je wilt de c schijf formatteren om daar xp opnieuw op te zetten.
Zorg dat in jou bios staat dat de computer als eerste opstart vanaf cdrom.
Als dat zo is dan de cd van xp in je speler computer uit en weer aanzetten.
even opletten op een gegeven moment wordt er gevraagd of je wilt opstarten vanaf cd hier kies je voor druk op een toets.
Nu zal de xp cd zijn werk gaan doen.
Nu is het een kwestie van goed lezen, er staat op een gegeven moment of je de c wilt formatteren en dat doe je dan.
Als dat zover is dan gaat de xp cd verder met het installeren van xp.
Op een gegeven moment staat xp op jou c en kun je het weer gebruiken.
dan xp updaten en let op welke msn je gebruikkt ivm spyware.

Bedankt ook voor het snelle antwoord, nee ik wil de harde schijf formatteren omdat er niets meer mee te beginnen is. XP staat er al op. Ik ga maar eens met de XP cd aan de slag en ik denk inderdaad dat MSN de boosdoener is.

Bedankt!!

Voor dat je sp2 installeerd zou ik maar eerst de firusscan en de firewall installeren omdat in sp2 er om wordt gevraagd.

Geplaatst door Sanniepannie1
Hallo,
Ik ben bij een vriendin bezig om ADSL te installeren. Ze heeft een abb. bij 12move genomen. Ik heb eerst XP geinstalleerd omdat ze nog onder 98 draaide. Vanavond heb ik het modem (Sagem) geinstalleerd en toen begon de ellende. Op het moment dat er verbinding was ging er vanalles werken.
Hij ging zelf vanalles installeren. Met Hitman Pro gescanned, allemaal spyware, adware, virussen binnengehaald terwijl we alleen maar verbinding hadden gemaakt. Binnen twee minuten zat de computer vol met ellende. Het enige wat ik geinstalleerd had was MSN.
Ik heb de computer dus met bovengenoemd programma "schoon" gemaakt. Toen wilde het helemaal niet meer. Ten einde raad dan maar de harde schijf formateren en zelfs dat wil niet meer? Wie heeft raad.

Wij weten het niet meer...

Heb je wat meer informatie omtrent je computer ?
Ik ga er vanuit dat we hier over een nieuw abbo praten ?
Hoever ben je nu ?

Geplaatst door upsidaisy

Heb je wat meer informatie omtrent je computer ?
Ik ga er vanuit dat we hier over een nieuw abbo praten ?
Hoever ben je nu ?

Het is een Pentium 3, 64mbRam, 667 mhz.
Ik ga vanmiddag via de XPcd proberen om de schijf te formmateren, het is inderdaad een nieuw abbo.
Sandra

Veiligste volgorde:

1. Formatteren en besturingssysteem installeren.
2. Firewall installeren.
3. Virusscanner installeren.
4. SpywareBlaster installeren.
5. Ad-aware installeren.
6. Spybot Search & Destroy installeren.
5. ADSL modem installeren.
6. SpywareBlaster updaten.
7. Windows updates downloaden en installeren.
8. Virusscanner updaten en scan uitvoeren.
9. Ad-aware updaten en scan uitvoeren.
10 Spybot S & D updaten en scan uitvoeren.

Ga hierna pas MSN en overige programma's installeren.

Gebruik geen Hitman Pro of een ander "totaalpakket".
Lees hier even wat spyware-expert Buffy over Hitman Pro zegt.
En hier vind je commentaar op een soortgelijk programma.

Hier nog wat info om spyware- en virusvrij te blijven.

Guus.

Laatst bewerkt:

Het is een Pentium 3, 64mbRam, 667 mhz.
Ik ga vanmiddag via de XPcd proberen om de schijf te formmateren, het is inderdaad een nieuw abbo.
Sandra

De vraag is of zulke drastische maatregelen direct nodig zijn.Ik weer niet of je dit ook al gelezen had :

http://www.12move.nl/content/article/osuppbabt/413824.htm

Als ik je mag adviseren,neem contact op met 12move,stuur je usb modem retour een ga voor een ethernetmodem.Misschien moet je iets bij betalen,maar wellicht minder ellende.

Geplaatst door upsidaisy
De vraag is of zulke drastische maatregelen direct nodig zijn.Ik weer niet of je dit ook al gelezen had :
Ik denk niet dat het probleem door het modem veroorzaakt wordt. Het probleem was dat de PC nadat er verbinding was (het modem werkt dus goed) binnen twee minuten een stortvloed van spyware naar binnen kreeg.
De beste manier om dat te voorkomen is door VOORDAT je die eerste verbinding maakt alles te beveiligen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door upsidaisy

Als ik je mag adviseren,neem contact op met 12move,stuur je usb modem retour een ga voor een ethernetmodem.Misschien moet je iets bij betalen,maar wellicht minder ellende.

Nee had ik niet gelezen, maar het modem werkt wel. Dus ik denk niet dat het in de chip zit.

De computer zit nu alleen zo vol met ellende dat de meest effectieve manier formatteren is, er staan nog bijna geen programma's op dus het kost alleen wat meer tijd.

Sandra

Geplaatst door Guus abc
Veiligste volgorde:

1. Formatteren en XP installeren.
2. Firewall installeren.
3. Virusscanner installeren.
4. SpywareBlaster installeren.
5. Ad-aware installeren.
6. Spybot Search & Destroy installeren.
5. ADSL modem installeren.
6. SpywareBlaster updaten.
7. Windows updates downloaden en installeren.
8. Virusscanner updaten en scan uitvoeren.
9. Ad-aware updaten en scan uitvoeren.
10 Spybot S & D updaten en scan uitvoeren.

Ga hierna pas MSN en overige programma's installeren.

Gebruik geen Hitman Pro of een ander "totaalpakket".
Lees hier even wat spyware-expert Buffy over Hitman Pro zegt.
En hier vind je commentaar op een soortgelijk programma.

Hier nog wat info om spyware- en virusvrij te blijven.

Guus.

Ik had het inmiddels gelezen maar de vriendin is nog helemaal niet thuis in de wereld van ADSL en alle gevaren dus ik vond het voorlopig een goede oplossing. Dan hoeft ze alleen maar af en toe Hitman te starten.

Verder is de volgorde die ik ook in mijn hoofd heb zitten dus ik ga maar aan de slag.

Bedankt. Sandra

vriendin is nog helemaal niet thuis in de wereld van ADSL en alle gevaren dus ik vond het voorlopig een goede oplossing. Dan hoeft ze alleen maar af en toe Hitman te starten.
Met de kans dat dat programma meer kwaad dan goed doet.:(
En zo moeilijk zijn Ad-aware, Spybot en SpywareBlaster nu ook weer niet, hoor.
In mijn vorige bericht had ik al naar dit topic verwezen. Daar vind je links naar de handleidingen van deze programma's.
Eventueel kan ze ook alleen Ad-aware en SpyWareBlaster gebruiken - en daarnaast natuurlijk een firewall en virusscanner.
Het enige wat ze dan hoeft te doen is één maal per week Ad-aware updaten en laten scannen, en één maal per week SpywareBlaster updaten. (Die laatste hoeft alleen maar ge-update te worden. Er worden dan wijzigingen in het register aangebracht waardoor spyware er niet meer in kan. Het is dus geen programma dat spyware verwijdert.)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan