ADSL instellingen tiscali

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Hoi,

Ik wil mij de Aldi een PC kopen met ADSL modem / router erbij. Ik heb nu ADSL van Tiscali met een USB modem. Ik wil dan draadloos gaan internetten. Dan moet ik toch ook instellingen in het modem / router veranderen. Hoe moet ik dat doen en hoe kom ik aan de instellingen.

Groetjes

Best Mulmuisje

Draadloos internetten thuis is op de dag van vandaag een hot item.

Je dient ervoor te moeten zorgen dat je een modem weet te bemachtigen (lees kopen) met een ethernet aansluiting. En daarnaast een router met WIFI (802.11x). De router wordt via de ethernet aansluiting (netwerk kabel cat 5) verbonden met het modem.

Wat ook mogelijk is, is een router met ingebouwd ADSL modem aan te schaffen. Als je ADSL hebt over de analoge lijn dan die je erop te letten dat je router met adsl modem type A aanschaft. Bij ISDN is dat het type B.

Eenmaal de juiste keuze hierboven gekozen/aangeschaft, dien je de pc te moeten voorzien van een draadloos netwerkkaartje (WIFI 802.11x). Je hebt 2 verianten, namelijk met USB aansluiting of met PCI aansluiting (deze dien je in je pc in te bouwen)

Ik ben verder niet bekent met Aldi producten, maar verkopen ze bij dat systeem een modem/router?

Welk merk en type router gaat het over, de instellingen verschillen per merk en type.

Laatst bewerkt:
Als je over wil gaan naar draadloos dan kan je usb modem in de kast.
Koop dan een draadloze modem/router in een, het liefts met WPA ondersteuning.
Kijk maar eens even op www.wifi.nl daar staat genoeg keuze.
Om compatabiliteitsproblemen te voorkomen zou je wellicht ook de netwerkkaart van hetzelfde merk kunnen kopen.

Enkele goede namen zijn Linksys,Speedtouch etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan