ADSL/internet verbinding valt soms 'stil'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik heb al op het forum zitten zoeken naar vergelijkbare problemen, maar daar kwam ik niet echt verder mee. Ik heb al jaren een ADSL verbinding die eigenlijk probleemloos werkt, alleen de laatste maanden heb ik het volgende probleem: als ik een poosje zit te internetten (zeg maar 30 minuten) dan lijkt het net alsof de verbinding stil valt; pagina's laden opeens niet meer, internet doet als het ware niets meer en ook e-mail kan niet worden binnen gehaald. Als ik dan een minuut of 10 wacht en het weer opnieuw probeer doet alles het weer. Maar vaak gebeurd er dan na 5 minuten weer hetzelfde: verbinding valt stil en ik kan weer niets doen. Het enige wat dan helpt is de stekker (stroomkabels) van de modem (SpeedTouch) en die van de router (Sitecom) eruit te halen en opnieuw erin te steken, dan doet alles het weer helemaal goed. Ik heb al geprobeerd om bijvoorbeeld alleen de stekker van de router eruit te trekken/opnieuw erin te steken (ik heb het dus over de stroomkabels) maar ook dat werkt niet; echt beiden moeten opnieuw aangezet worden.
Weet iemand waar dit probleem vandaan kan komen en weet iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem?
(Besturingssysteem: Windows XP)

Kan je op dezelfde pagina nog verder surfen of ook niet meer ?

Welke provider heb je ?

Nee, ook dat lukt dan niet meer; hij lijkt gewoon stil te vallen als het ware, alsof er opeens geen data binnenkomt. De lampjes van de modem e.d. branden gewoon groen, daar ligt het niet aan. En als ik dan een minuut of 5 wacht kan ik weer verder.
Server is Planet Internet.

[modedit]
graag niet een topic proberen te kapen.
Je mag verdergaan in je eigen topic
[/modedit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat ik ZoneAlarm als firewall heb, maar ik denk niet dat het aan ZA ligt, de problemen zijn al langer en ik heb pas sinds kort ZA. (daarvoor KISS)
Het vreemde is dus dat het wel werkt maar dat het zo nu en dan opeens stil valt; Firefox roep dan dat de wegpagina xxxx (naam pagina/server die je bezoekt) er te lang over doet om te antwoorden...
Ik heb sterk het gevoel dat het iets bij mijn PC moet zijn; de lampjes op de modem werken prima; het helpt desondanks wel als ik de stekker van de modem/router eruit haal en er weer in doe, dan werkt het internet opeens wél weer. Heel raar dus...

IK heb hetzelfde probleem ongeveer gehad.

Je moet eens kijken, wanneer het probleem zicht voordoet, en outlook staat open dat je dan nog mails kan binnenhalen en verzenden.

Ook of je nog kan surfen op dezelde website waar je op dat moment op zit ?

Nee, op de pagina zelf kan ik dan niets meer doen en Outlook kan ook geen e-mails meer binnenhalen. Wacht ik een minuut of 5/10 dan doet alles het opeens weer. (of ik moet de stekkers van modem/router eruit halen en er weer indoen)

Misschien toch die router eens upgraden dan.

Als je een Ethernet kaart hebt, probeer dan eens de instelling van je Ethernetkaart te wijzigen van Auto-modus in een lagere b.v.10 full-modus.
In netwerkverbindingen, rechtklik op LAN- verbinding naar eigenschappen, klik op Configureren daarna naar tabblad Geavanceerd, klik op Verbindingssnelheid en zet de waarde op 10 full-modus. Kijk wat hij doet.
Probeer het eens.

En oh ja, zeker eens op Syware gaan scannen met S&D en Ad-Aware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan