Adsl -> ISDN overnemen computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie56

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Berichten
51
Hoi,

Op mijn werk heb ik een computer staan die is uitgerust met een modem en waar een isdn aansluiting op zit. Ik heb dus ook een apart nummer voor het modem.

Nu wil ik vanuit thuis de pc op mijn werk overnemen. Thuis heb ik een adsl aansluiting.

Ik heb nu al diverse programma's geprobeerd, maar met geen van deze programma's krijg ik ook maar enige toegang tot de computer op mijn werk. ( Radmin, VNC, ControlIT)

Wie kan mij vertellen hoe ik nu wel de werk pc kan overnemen?

Alvast bedankt.
 
Het lukt wel als die PC op je werk reeds een verbinding met internet heeft. Je kunt via ADSL niet inbellen naar een ISDN/Analoog nummer.
 
maar dat betekent dus dat die computer continue met internet in verbindinge moet staan en dat is dus niet de bedoeling.

Is het niet mogelijk om met behulp van een of ander programma gewoon in te bellen?

Ik kan dan natuurlijk wel even via een analoog modem inbellen.
 
Dan moet je via je analoog modem inbellen, dat kan wel.
 
Het kan met VNC enz. Mits dit dus op beide PC's is geïnstalleerd. VNC op de "serverzijde" moet wel "op kunnen nemen" als er ingebeld wordt.

De snelheid is, ook bij een 56k modem, beperkt. De upload is maximaal 33k, de download maximaal de 56k benaderen.
 
Ok dan ga ik even aan de gang met vnc en hoe kan ik daar een telefoonnummer bellen?


Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, ik gebruik VNC alleen lokaal. Je zult dus de handleiding er op na moeten slaan. Ik denk dat je via Windows een inbelverbinding moet maken.
 
Even een update:

De ene computer kan ik nog niet overnemen, maar ik heb inmiddels al wel diverse andere computers overgenomen met vnc en dat werkt super.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan