ADSL Kabel gesplitst....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricky14

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Hallo iedereen,

Ik heb een ADSL-kabel van beneden naar boven gelegd, de kabel had gewoon een ingang voor een stekkertje (netwerk met draden, niet draadloos).
Nu heb ik bij de GAMMA een stekkertje gekocht zodat je die kabel kon splitsen.
Ziet er ongeveer zo uit: _____ (hier kan een stekker in)
--------
---------- (en hier kan een stekker in)

Als ik er nu twee ADSL kabels inplug zegt hij bij beide pc's: Een van de netwerkkabels is niet aangesloten. :rolleyes:

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,

Rick

Je wilt dus met 2 pc's internetten. Dat gaat helaas niet zoals jij het nu hebt aangesloten.

Je dient of tussen het modem en de pc's een router te zetten of als het modem ook als router kan werken een switch te gebruiken.Sommige ADSL modem hebben al standaard een router aan boord. Dit kun je dan in de handleiding vinden.

Je verbindt dan het modem met de router/switch en vanaf de router/switches breng je dan 1 kabel naar elke pc, in jouw geval dus 2 kabels.

Andere opties is om de pc's te voorzien van een draadloze netwerkaart en deze kun je dan draadloos laten verbinden met de router. Als je dat zou willen dan moet je een draadloze router gebruiken. Een switch kun je daar niet voor gebruiken.

Dus als ik het toch op zou willen lossen zonder dingen erbij te kopen, zou ik gewoon nog een 'draad' vanaf de router naar boven moeten laten lopen?

Helemaal correct mits je een router hebt natuurlijk want dan kwam niet uit je verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan