Adsl/kabels/isdn

Status
Niet open voor verdere reacties.

spillie

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Hallo allemaal,

ik ben nog niet zo thuis in de wereld van ADSL, maar kreeg net een paar vragen van een vriend.

Hij heeft voor een adsl aansluiting een twisted pair cat.5 utp of stp kabel nodig. is dit een cross-cable of niet?

Hij heeft reeds een isdn-kabel liggen die nu overbodig is. Kan deze kabel gebruikt worden om het adsl-modem te verbinden met de pc?

Hij heeft dit geprobeerd, maar kan nog niet op internet. Het is een leek op computergebied, dus het kan zomaar zijn dat hij iets niet goed heeft ingesteld.

Dan nog een vraag: Hij heeft er een Thomson Speedtouch modem bij gekregen. Is er een mogelijkheid om te testen of de verbinding tussen modem en pc goed werkt, zonder dat internet het hoeft te doen? Dan weet ik in ieder geval waar ik het probleem moet zoeken.

Bij voorbaat dank voor alle antwoorden.

Groet,

Maarten

De utpkabel is een crossovertype.
De isdnkabel kan je wegleggen in de kast, hier heb je niets meer aan.
Je moet de modem aansluitne met een 2dradig telefoonkabel(maximaal 10 meter), de utpkabel van de modem naar de pc.
De software instaleren en de modem instellen adh van de gegevens van de provider.
Om te testen of de verbinding met de modem goed werkt merk je gauw genoeg, windows herkent tijdens de instalatie van de software of de modem wordt getecteerd.
Je kan vanuit de commandprompt pingen naar de modem, meestal ip 10.0.0.38.

bedankt voor je snelle reactie.

het is dus een cross-cable die ik moet gebruiken, met zes of acht van die draadjes ofzo?
Ik kon die nl voor mijn kabelinternet niet gebruiken.

En ik moet een gewone telefoonlijn gebruiken, begrijp ik.

Ik wil niet vervelend doen maar een utp 5 is gewoon recht toe recht aan.
Geen cross cable tussen modem en pc, dit doe je als je twee computers met elkaar wilt verbinden zonder router maar met twee netwerkkaarten.

http://www.netexpo.nl/content/helpdesk/adsl_aansl_isdn.html?print=on
Een uitleg voor het aansluiten van een adsl aansluiting via isdn.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door puppie
Ik wil niet vervelend doen maar een utp 5 is gewoon recht toe recht aan.
Geen cross cable tussen modem en pc, dit doe je als je twee computers met elkaar wilt verbinden zonder router maar met twee netwerkkaarten.

:) Dat dacht ik dus ook :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan