ADSL-lijn delen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Owain
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Owain

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Hoi,

ik wil graag 2 pc's aangesloten hebben op het internet. Dit wil tot nu toe nog niet echt lukken. Beide pc's hebben een netwerkkaart en zijn verbonden met de router (Een Billion). Nu heb ik het idee dat ik wat vergeten ben bij het aansluiten van een netwerkkaart. Dat kabeltje dat aan die kaart zit, waar moet dat op aangesloten worden? Nu krijg ik namelijk een melding "network cable unplugged"

Alvast bedankt.

Geplaatst door Owain
Hoi,

ik wil graag 2 pc's aangesloten hebben op het internet. Dit wil tot nu toe nog niet echt lukken. Beide pc's hebben een netwerkkaart en zijn verbonden met de router (Een Billion). Nu heb ik het idee dat ik wat vergeten ben bij het aansluiten van een netwerkkaart. Dat kabeltje dat aan die kaart zit, waar moet dat op aangesloten worden? Nu krijg ik namelijk een melding "network cable unplugged"

Alvast bedankt.
hoe heb je het precies gedaan?
Vertel eens helemaal hoe het zit (van de telefoonlijn die binnenkomt tot aan de 2 pc's)

Geplaatst door meelman

hoe heb je het precies gedaan?
Vertel eens helemaal hoe het zit (van de telefoonlijn die binnenkomt tot aan de 2 pc's)

Telefoonlijn aangesloten op splitter. Van daar uit loopt er een kabel van de splitter naar een router. Router is verbonden met 2 computers dmv UTP-kabel (zo heet dat dacht ik?). Beide computers hebben netwerkkaart. Elke computer heeft dus een aparte slot op de router.

Duidelijk?

Met wat voor modem zit je op internet, is dat een ethernet modem of usb modem ?????
Heb je een pots splitter tussen je modem en telefoonlijn gedaan ????? Zit de splitter op de eerste telefoonaansluiting, dus meteen waar de telefoonlijn binnenkomt ?????
Zijn alle netwerkkabels oke ??????? dus geen kapotte ertussen ????
En dat kabeltje wat aan de netwerkkaart zit is (meestal) het kabeltje van de WOL (Wake-On-Lan) verbinding, heeft daar niks mee te maken, en kun je op je moederbord prikken. Met WOL kun je dus met een Andere pc in het netwerk je pc aanzetten.

Geplaatst door Owain

Telefoonlijn aangesloten op splitter. Van daar uit loopt er een kabel van de splitter naar een router. Router is verbonden met 2 computers dmv UTP-kabel (zo heet dat dacht ik?). Beide computers hebben netwerkkaart. Elke computer heeft dus een aparte slot op de router.

Duidelijk?

en een modem ??????

Router is de modem? ADSL Ethernet Router van Billion.

Splitter zit op de eerste telefoonlijn die binnenkomt ja. Alle netwerkkabels zijn ok...net nieuw uit de verpakking.

heb je de router modem geconfig met daar in de adsl inlog en wachtwoord gebruikt ,
zo ja zijn de lampjes van de modem adsl groen?
staat de router op automaties dhcp?

Geplaatst door dinoshop
heb je de router modem geconfig met daar in de adsl inlog en wachtwoord gebruikt ,
zo ja zijn de lampjes van de modem adsl groen?
staat de router op automaties dhcp?

Jazeker dat werkt allemaal...ben niet duidelijk genoeg volgens mij...een pc staat al in verbinding met het internet. De andere wil ik ook aansluiten op het internet. Netwerkkaart is geïnstalleerd op die pc en de kabel is ook al verbonden aan de router.

Instellingen die niet kloppen? Iets vergeten?? Als ik de wizard gebruik van XP dan kan ik het niet gebruiken omdat er staat network cable unplugged?

toevallig een cross-cable gebruikt ipv een gewone?

volgens mij bedoelt ie de netwerkkabel....... het is toch wel een utp en geen stp ???? Of net als meelman zei: is het geen crosscable ???? (de netwerkkabel dan) dit kun je checken of het erop staat, op de kabel. Of je haalt de kabel eruit en kijkt of alle kabeltjes in de kabel nog steeds in dezelfde kleurvolgorde zitten, zo ja, dan is het een gewone netwerkkabel, zijn de kleuren onderling gekruist, dan is het een crosscable

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan