adsl - lijn gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wat ik gisteren nu nog ontdekt heb is hetvolgende :
Mijn internet viel altijd uit en ik heb gebeld met de provider skynet; Wat bleek nu ?
Dat mijn adsl-lijn gehackt is en er een ander iemand op mijn abbonnement zit te surfen waardoor ik geen verbinding kan maken. Nu lukt het dus weer wel ( de andere zal nog aan het slapen zijn). Ik heb nu van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn paswoord te wijzigen.
Ze wisten me ook te vertellen van waar die persoon surft (hier een 25 km vandaan).
Mochten er nog mensen zijn die dit al eerder hebben meegemaakt, laat even horen!
Bij Skynet hebben ze beloofd om er maandag een mouw aan te passen.

dat kan inderdaad , de fout ligt zowel bij jou als bij skynet.ik heb ondervonden dat bij planet/kpn het zo is dat ze domeinen onder sectoren hebben opgedeeld.
dit truukje heb ik zelf eens uitgeprobeerd en toen bleek dat de gebruikte naam en toegang van iemand uit rotterdam niet op een domein in amsterdam kan inloggen ook al hebben ze beide adsl van de zelfde leverancier.hoogst waarschijnlijk is het dus iemand dicht in de buurt in de zelfde i.p "range"
firewall/router en regelmatig virus onderhoud doe je regelmatig ?

dat kan idd, ik heb op mijn adsl verbinding een keer een ander modem getest (die nieuwe speedtouch met password in modem en een getweakde oudere speedtouch) en ik kon zo op mijn verbinding met het andere w8woord inloggen (was binnen dezelfde plaats, maar wel op andere centrale

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan