adsl - lynksys wrp400

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas1278

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
ik heb een adsl kabel maar ik weet niet hoe ik die met mijn router kan verbinden. want die heeft 2 telefoon poorten 4 ethernet poorten en een internet poort. maar het adsl kabeltje is te klein voor de internet poort
router: lynksys WRP400

bas

kpn, maar dat is niet het probleem het probleem is dat na de splitter de thomsonspeedtouch wel een dsl poort heeft en de lynksys wrp400 niet.

Gewoon de linker aansluiting:

WRP_400_podlaczenie_urzadzenia.jpg

Wat mrmusic beschrijft is dat op sommige ADSL-routermodems een RJ45 connector (=8 pins) kan worden aangesloten op de ADSL poort. Daar past echter ook een RJ11 (=telefoonstekker, 2 of 4 pins) in, als je hem maar netjes in het midden erin steekt. Het moet zélfs normaal 'vastklikken' met het lipje.
Echter: lees wat hieronder staat, want die linker aansluiting is helemaal niet bedoeld voor ADSL signaal!

Nu vermeld je maar liefst 2 apparaten: Een Speedtouch en een WRP400. Handleidingen etc. van de WRP400: hier
Nu wil het geval dat die linkerpoort wel degelijk een bedrade netwerkpoort is die moet lopen naar je Internet-modem (in jouw geval een Speedtouch Internet routermodem). Het is dus niet bedoeld voor ADSL signaal!

Of VOIP over je WRP400 lekker gaat lopen met een routermodem tussen de WRP400 en Internet kan ik niet beoordelen. Wellicht gebruik je de VOIP mogelijkheden van de WRP400 niet. In dat geval zal er geen probleem zijn, want dan gebruik je 'm gewoon als draadloze router.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan