adsl met netgear router RP614v2 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hoi,

Ik heb ADSL maar heb denk ik een verkeerde router om het internet te splitsen en te laten lopen naar een tweede pc.

Adsl maakt gebruik van een soort omvormer, die een telefoon omzet naar een usb-signaal. De usb verdwijnt vervolgens in de pc. Hoe kan ik dan een netgear router RP614v2 gebruiken? Dit is een Cable/dsl router.

Moet ik hiervoor een aparte router kopen? Of kan ik ook via een andere manier de tweede pc aansluiten, zonder router?

De beide pc's hebbeb een netwerkkaart. Ik heb ook en UTP/USB converter/omvormer?
Ikzelf dacht de USB die met signaal binnenkomt te splitten naar de 2e pc. Maar of dat lukt?

Grt.

Stanley

Laatst bewerkt:
Ik denk eerder dat jij een verkeerd modem hebt.
Als je een usb modem hebt,moet je kijken of het modem ook op utp aan te sluiten is.
Zoniet zal je toch aan een ander modem moeten denken

Ik denk eerder dat jij een verkeerd modem hebt.
Als je een usb modem hebt,moet je kijken of het modem ook op utp aan te sluiten is.
Zoniet zal je toch aan een ander modem moeten denken

Ik heb idd een usb modem. In die modem zit een telefoonkabel (geen utp iig) en en usb kabel komt eruit en die gaat naar de pc.
Dus ik moet een ethernet modem nemen van KPN? Dan zou het wel kunnen met de netgear router , begrijp ik? Maar wat kan ik met een crosskabel?
En is het ook mogelijk het signaal van de usb te splitten en de twee usbkabels die daaruit komen naar de pc's te leiden?

Met een crosslink kabel kun je 2 pc's met elkaar verbinden zonder tussenkomst van router of modem.
Voor verbindingen via router of modem heb je altijd straightlink kabel nodig.
Als je een router tussen je pc's wilt zetten zou ik niet zitten pielen met usb.
Dit kan alleen maar storingen geven.

Als ik vraag of KPN mij een ethernetmodem geeft, kan ik dan makkelijk de telefoonlijn in die ethernetmodem stoppen? Of moet er dan ook een andere kabel gebruikt worden om het signaal te splitten?

Ja,je moet KPN vragen of ze een ethernet modem voor jouw hebben.
Als het goed is moet jij al een splitter voor jouw usb modem hebben.
Deze moet voor de telefoon en voor jouw modem aangesloten zijn.
Als je geen splitter hebt,moet je ook deze aanvragen bij KPN.

nou usbmodem vind ik niet zo geweldig. Ik stap wel helemaal over naar casema.
Digitale televisie van casema heb ik al. Nu alleen kpn adsl en telefonie opzeggen.

Dan kan ik ook nog die netgear router gebruiken, ookal krijg ik een wireless router erbij.

Dat kan natuurlijk ook.
Is ,denk ik ,ook veel goedkoper.
Kpn is veel te duur met zijn spullen en services.
Dat is ook de reden dat ik KPN de rug toegekeerd heb.
heb nu orange internet en telefonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan