ADSL met Sweex Broadband Router 4 port 10/100 switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Heb momenteel ISDN aansluiting, maar wil graag ADSL. Heb momenteel een netwerkje in huis met een 4 poorts switch. Heb ook een Sweex Broadband Router 4 poorts 10/100 switch. Deze wil ik gaan gebruiken voor ADSL. Weet nu niet of ik ook additioneel een ADSL modem moet aanschaffen, of dat de Sweex Router voldoende is. Staat nl in de specificaties dat de router PPPoE en PPTP clients ondersteunt voor xDSL connecties. Wie kan mij advies geven ??

Alvast bedankt,
Martin

Je hebt nog steeds een ADSL modem nodig, de router ondersteunt verschillende soorten modem-->internet verbindingen o.a. PPPoE en PPTP.

Let erop dat je eem modem aanschaft met een ethernet/UTP aansluiting. Voor USB modems heb je een speciale router nodig.

Succes;)

Je hebt idd wel nog steeds een modem nodig.
Kep zelf ook een sweex router met modem voor ADSL van KPN
Werkt lekker :thumb:

let er op

KPN ondersteund SOMMIGE routers, en BEPAALDE ip's. Ze hebben deze routers zo geprogrammeerd dat je er een X aantal pc's op kan aansluiten met een X aantal ip's. Alles zit dus met beperkignen vast

Geplaatst door acid007
let er op

KPN ondersteund SOMMIGE routers, en BEPAALDE ip's. Ze hebben deze routers zo geprogrammeerd dat je er een X aantal pc's op kan aansluiten met een X aantal ip's. Alles zit dus met beperkignen vast

de alcatec modems die kpn levert kunnen op bijna alle routers hoor. (adsl routers dan)

niet op een gewone xDSL/CABLE router zover ik weet maar dat moet je navragen, let er in iedergeval op

Is er een ethernet ADSL modem, dat alle providers aankan, of ben je afhankelijk van KPN / provider ?

Martin

Eigenlijk kan elk modem gebruikt worden voor elke aanbieder/provider. Er moet dan alleen een nieuw profiel ingeladen worden of wat aan de instellingen veranderd worden. Je kunt deze instellingen opvragen bij je provider.

succes;)

Bedankt, heeft iemand nog een tip voor een goede goedkope ADSL ethernet modem (echte Hollander he)

Bvd
Martin

Geplaatst door baldo
Bedankt, heeft iemand nog een tip voor een goede goedkope ADSL ethernet modem (echte Hollander he)

Bvd
Martin

Tuurlijk, www.marktplaats.nl

En ik weet niet of je al een ADSL abbo hebt of hebt aangevraagd en wat er bij jou beschikbaar is, maar anders kan ik je een abbonement van demon aanraden. Ethernet modem is gratis bij een 1024/512 abbo voor € 55.- p/m. (aanbieder BBned)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan