ADSL modem blijft proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Hardware: shutlle barebone en E-tech Adsl modem

Norton antivirus wordt wekelijks geupdate.

Hij doet alles wat hij moet doen en als extra krijg ik de volgende fout in mijn logbook:

Geen toegang bij een poging DCOM Server te starten met DefaltLaunchPermission
De server is: {00020906-0000-0000-C000-00...046)
De gebruiker is Unavailable/Unavailable met SID

Het modem probeert het 5x per minuut en zo eens per minuut, komt er een fout bij in het logbook.

Wat doe ik fout ? Of hoe kom ik er achter welk proces dit doet.

Eric.

Wie kan hier nog eens naar kijken ?

Laatst bewerkt:
Wat is precies je probleem, kun je geen verbinding met internet maken? Welke Windows draai je? Welk modem?

Hallo Megabit

Het is een E-Tech USB adsl modem, OS is Win2K.

Ik kan gewoom op internet maar dat suffe modem blijft proberen een DCOM te leggen.

Ik weet niet waarom vandaar mijn vraag.

Eric.

Jawel, daar is hij dan, probeer eens te zoeken onder de lopende processen of er een bestand gestart is wat op die naam lijkt, dus op DCOM.
Als dit het geval is dan kun je proberen dit bestand af te sluiten, dcom is een server prog van wndows zelf, ik ben er nog niet achter hoe je dit uit kunt zetten maar daar komen we we mits je natuurlijk de oplossing niet al hebt.

Dcom

Dcom komt bij mij in taakbeheer niet voor, dat is het probleem.
Via een ander kanaal zei men dat sommige virussen DCOM gebruiken, maar volgens Norton, Spybot en Adaware ben ik schoon. En KaZaA of andere troep heb ik niet.

HijackThis log volgens helpmij ook schoon.

In iedergeval JJW hardstikke bedankt dat je er nog eens naar wilt kijken. Hopelijk komen we er samen uit.

Eric.

Ik ga er eens op koken, er zal een manier zijn om dit uit te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan