adsl modem gaat uit als ik bel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulus.nl

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Hallo,

ik heb sinds kort een adsl abbo met daarbij een usb modem. Hij werkt prima maar als ik ga bellen dan werkt die ineens niet meer.
Dus adsl en bellen gaat niet tezamen. Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing???
bvd Paulus.....

Heb je de splitter wel goed aangesloten dan?
Volgens mij heb je Line en telefoon omgedraaid.

Groeten Oossie

Ik ken dit probleem, en ik heb het opgelost door de splitter voor het NT1 kaste (ISDN) te plaatsen, met gewone telefoon lijn kun je hem volgens mij het beste voor het IRC punt (meestal meterkast) plaatsen

Zit met het zelfde probleem bij een kennis maar het irc punt zit beneden en de PC staat boven ????

tja,

hierover hoeven we echt niet lang te discussieren:

ADSL werkt alleen (goed) als de splitter bij het "IRC" punt zit EN voor de 1e telefoon. (M.a.w. niet smokkelen en het alcatelkastje na de 1e telefoon plaatsen !!!)

Daarnaast hebben ze miljoenen kilometers kabels en RJ blokjes in de winkels voorradig als mensen naar "boven" moeten met de kabels........... :D

Wat bedoelen jullie met het IRC punt?
Want mijn modem/router geeft veel CRC errors en error seconds wanneer er gebeld wordt.
Gr.

Geplaatst door The_unexplained
Wat bedoelen jullie met het IRC punt?
Want mijn modem/router geeft veel CRC errors en error seconds wanneer er gebeld wordt.
Gr.

Dat is het punt gemaakt door de KPN waardoor je telefoonlijn geschikt is voor telefoon en Internet gelijk!!

bij mijn wete is er bij ons thuis niks aan veranderd.
Heb gewoon mijn inkomende tel. lijn.
Misschien omdat ik in belgië woon?

Geplaatst door The_unexplained
bij mijn wete is er bij ons thuis niks aan veranderd.
Heb gewoon mijn inkomende tel. lijn.
Misschien omdat ik in belgië woon?
Ok ik ben ook van België en heb dit probleem vroeger ook voorgehad. Ik heb het simpel opgelost door op IEDERE telefoonaansluiting in het huis waar een telefoon op is aangesloten een splitter te plaatsen.
Zorg er ook voor dat wanneer je de modem en een telefoon op 1 contact aansluit je de modem ALTIJD eerst plaatst.
Nu zou het probleem moeten opgelost zijn voglens mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan