ADSL modem (Inventel Wanadoo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralphje5

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Hallo,

Ik heb thuis een draadloos modem van wanadoo. Mijn pc heb ik werkend, maar nu wil ik een tweede pc met het modem verbinden. de tweede pc heeft een draadloos pci kaartje. Dit is niet hetzelfde merk.
Ik krijg geen verbinding met het modem. Wat kan het probleem zijn? het netwerk wordt wel gezien en de WEP sleutel wordt goed ingevoerd.....
help mij!

Ralph

Heb je iets meer informatie omtrent het modem ?
(bijv Type nr of exacte omschrijving)
Is waarschijnlijk modem en router te samen ?
Heb je ook " client" software geinstallerd ?
Neem aan dat je met de andere pc ook draadloos werkt ?

Net even gekeken op de site van wanadoo.
Zag dat er dus verschillende mogelijkheden zijn.
Dus zoals al gevraagd gaarne wat meer informatie.

Hoi,

het is een inventel modem. ik geloof typenummer D-200 W..

het is een draadloos modem, waarop normaal gesproken meerder pc's op kunnen worden aangesloten. in de beschrijving staat dat je het modem in verbindingsstand moet zetten (door de powerknop een tijdje in te drukken), Dit hebben we ook gedaan, maar we krijgen geen verbinding. ..

Denk dat het gaat om de DW B 200 ?

Probeer eens contact te maken met kabeltje.Je hebt zodoende geen last van WEP.

OK

Ik zal eens proberen met een kabeltje, maar het zou toch ook gewoon draadloos moeten kunnen.

Ja,alleen is het makkelijker het eerste contact te leggen met kabel omdat je dan van de meeste ingestelde beveiligingen geen last hebt.
Je kunt dan de configuratie doen en langzaam de beveiliging opvoeren te beginnen met WEP,MAC etc.

Dochterlief jheeft dit modem ook. Heeft ca 1/2 jr gewerkt op USB, Maar PC verhuisd naar andere kamer en toen begon het gedonder.
Aangezien ik er niet elke ben heb ik niet alle stappen meegemaakt. Gisteren 5 uur bezig geweest en alles weer aan de praat gekregen zowel desktop/USB als laptop/PCMCIA.

Gisterenavond alweer een probleem geen verbinding. Wel gele logo geeft aan niet verbonden.

Als ik Topic Inventel modem lees hebben meer mensen problemen.

Ben geen newbee want heb gisteren eea aan de praat gekregen door register opruimen, drivers verwijderen enz enz dus zou graag aan de "route case "willen komen waar nu het probleem zit. De genoemde topic lezende heeft het app. dus moeite te verbinden mar hoe kunnen we dat nu goed aanpakken ?

Alvast dank !

verbinden

Hallo,

om een draadloos apparaat te kunnen verbinden met het modem, moet het modem in "verbindingsstatus" staan. Hiervoor moeten geloof ik de twee buitenste knoppen een paar seconden worden ingedrukt. (zie de beschrijving). Pas dan kan een draadloos apparaa worden verbonden (die hoeft wel maar een keer). Dus als je de pc's hebt gewisseld en nu dus een andere pc draadloos verbind, dan moet je deze actie uitvoeren. Het probleem dat bij dit topic beschreven stond, had te maken met het draadloos verbinden van meerdere computer op hetzelfde modem. Dit lukt ons nog steeds niet....

vriendelijke groetjes

Idd moet in verbinding status staan bij installatie Maar het probleem bij mijn dochter is dat het werkt maar als je de pc herstart niet meer en dat is heeel vervelend vooral om de software specifiek is en je niet in Draadloze netwerken even verbinding kunt maken.
Wie weet er een oplossing zodat de USB wel verbinding maakt als de PC gestart wordt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan