ADSL modem resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
In deze thread schreef ik dat ik geen mogelijkheid heb om mijn modem te resetten wanneer de verbinding weer eens uitvalt, maar inmiddels heb ik op het Zonnet forum het volgende gevonden:

ipconfig /release ipconfig /renew blijkt wel te helpen, maar is niet de oplossing voor het probleem.

Is ipconfig /release ipconfig /renew een methode om mijn modem te resetten?
Als dit zo is zou ik graag willen weten hoe ik dat met deze commando's moet doen, want dat zou al een stuk eenvoudiger zijn dan steeds mijn modemsoftware opnieuw te installeren.

Guus.
 
Guus,

ipconfig release en renew zijn er niet voor om jouw modem te resetten.
Deze commando's zijn speciaal voor jouw netwerkkaart.
hierdoor kun je een ip adres herstellen en de leas tijd van je ip adres.

dit zijn command's die je in een dosbox moet uitvoeren.

Welk type modem heb jij eigenlijk, een modem wat niet te resetten is ......raar.
 
Heb inmiddels via Google al het een en ander gevonden over ipconfig. Dat is idd iets anders.
Modem is E-Tech v2 en als die al een resetmogelijkheid heeft, dan zit die niet op het modem. Dat heeft alleen een lijn- en usb-aansluiting.
Ik begin er trouwens steeds meer van overtuigd te raken dat het probleem wat ik in bovengenoemde thread beschrijf niets met mijn computer of het modem te maken heeft, maar dat het bij Zonnet/Versatel gezocht moet worden.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus,

Ook ik heb even gekeken op de site van e-tech en kon daar geen duidelijke handleiding vinden.
Normaal gesproken zit er op de achterzijde van het modem een heel klein reset knopje, normaal kun je dit met een paperclip indrukken.
Daar zou ik eens naar zoeken.

Je kunt in de router komen door in de internetexplorer in de adresbalk een nummer in te voeren.
Bij mijn router heb ik dan een mogelijkheid om een reboot uit te voeren, kan dit bij jou ook.

Om de wegvallende verbinding even in de gaten te houden kun je het programma du meter eens installeren en dan doorzichtig op je bureaublad mee laten lopen.
Misschien kun je zo een oorzaak vinden.
Maar zelf denk ik aan een bugje bij jouw provider.
 
Geplaatst door puppie
Je kunt in de router komen door in de internetexplorer in de adresbalk een nummer in te voeren.
Bij mijn router heb ik dan een mogelijkheid om een reboot uit te voeren, kan dit bij jou ook.
In het begin kon dit inderdaad. Met het bijgeleverde programmaatje Control Panel kwam ik dan op http://10.0.0.2 en kon daar het een en ander instellen.
Helaas zie ik daar nu alleen nog een Page Not Found error.
Volgens de handleiding van het modem moet ik in dat geval netwerkkaarten gaan uitschakelen.
Ja, ze kunnen me wat! Ik ben niet van plan om een halve ICT-er te worden alleen om een beetje behoorlijk te kunnen internetten!
Zoals ik al schreef, en wat jij ook vermoedt, zit de fout hoogst waarschijnlijk bij de provider.
Ik geef ze nog even de gelegenheid om dit op te lossen.
Mijn éénjarig contract met Zon loopt nog tot eind september. Als het medio juli niet is opgelost zeg ik op en ga naar een andere provider.
En als ik de thread op het Zonnet forum hierover lees, ben ik niet de enige. Bovendien is daar ook te lezen dat er al klachten naar de Consumentenbond en het programma Kassa zijn gestuurd (en niet alleen over uitvallende ADSL-verbindingen, maar ook over de belabberde service van de klantenservice en de helpdesk), dus als Zonnet wil blijven bestaan, zullen ze echt iets aan die problemen moeten doen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
bij mijn weten kan je een USB modem niet resetten.
Deze wordt bij elke systeemstart opnieuw geinitialiseerd
en dus opnieuw aangemeld bij het adsl netwerk.
Volgens mij liggen de problemen die je hebt gewoon bij de provider.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan