adsl modem router alleen als router gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

moidodo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hallo,

Het probleem is alsvolgd:

Ben overgestapt van adsl naar cable. Heb een Conceptronic C54APRA router-modem. Wil nu de router van dit apparaat blijven gebruiken alleen de standaard modem van Casema hierop aansluiten voor de inet toegang.

Vraag :

Kan dit gaan werken?
Welke instellingen moet ik doen?

Ik ben zelf al bezig geweest maar krijg op de laptop geen inet, wel verbinding met de router.

wie-o-wie kan mij ff helpen?

Thxs alvast:thumb:

Systeem draait op windows XP Home (pc en lap)
Casema cable inet abo (motorola modem sbv5121E)
Router (ingebouwde adsl modem) Conceptronic C54APRA

Hoi,

Ik geloof dat dat kan door op één van de LAN-poorten een z.g. crosslink-kabel met het modem te verbinden.
Maar welke instellingen je in de setup van zowel modem als router moet kiezen ...... :rolleyes:

Er komt vast iemand langs hier, die je hier kan helpen.
Mocht het nou heel veel problemen opleveren, dan zou ik niet te lang blijven prutsen maar het ding op marktplaats (or anyelse) te slijten en een 'gewone' draadloze router kopen ..... ;)

Dit werkt wel ja met de juiste instellingen.

Je pakt de router waarop het verkeer binnen komt (modem van casema in jouw geval). Stopt een gewone utp kabel in een van de lan poortjes. Stopt deze in je oude routertje (conceptronic). Pakt een andere kabel en die stop je in je pc en in een willekeurige lan uitgang van jou conceptronic. Dan zou het direct moeten werken.

Let wel op dat je niet op beide routers DHCP draait. Dan ga je namelijk netwerk in netwerk beetje onzinnig.

Succes :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan