Adsl modem - Router opstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaMPo

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2003
Hallo,

Ik heb een probleem met de opstelling van mijn netwerkje thuis.

Ik heb Adsl via een D-link-320T modem, die ik voorheen rechtstreeks koppelde aan de pc.
Alles werkte perfect. Ik heb nooit zitten rommelen met portforwarding, of enige firewalls.

Nu heb ik een Linksys Wireless-G router (WRT54GL) gekocht die ik er tussen wil hangen, nog steeds via kabel. Het is de bedoeling om mijn ps3 draadloos aan te sluiten.

Resultaat, op beide toestellen werkt internet, maar gevoelig trager (server zoeken zegt ie) en na 10 minuten valt het internet uit, waarna het na enige tijd weer opspringt.
Zeer vervelend.

Nu gaat dat waarschijnlijk liggen aan de configuratie van het een of ander, niet?
Ik kan nu ook de instellingen van mijn modem niet meer wijzigen, aangezien de router hetzelfde adres, nl 192.168.1.1, gebruikt.

Iemand een idee welke instellingen ik moet veranderen om dit euvel te verhelpen?

Alvast bedankt.

Indien en in die modem ook een DHCP server aanstaat, die van de router uitzetten en als bridge laten werken, nu zitten die 2 netwerkadressen elkaar in de weg, beide zijn ze nu een gateway.

Handmatig uitdelen zal dan ook moeilijk worden, heb je hetzelfde euvel.

Geen van die 2 aderssen zijn te wijzigen?

Na veel rommelen is het me eindelijk gelukt !
Heb wel hoofdpijn tot en met, en stond op het punt om de bazaar door het raam te gooien, maar kom...:cool:

Modem: Bridge mode geactiveerd + DHCP uitgeschakeld
Router: DHCP aan en verbinding maken via PPoE

Bedankt Lange Pier voor de reactie !
Case closed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan