adsl netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimos

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2003
Beste mensen,

Veel verstand heb ik hier niet van dus ik hoop dat jullie wat wijzer kunnen worden uit mijn vraag.
Ik ga over een maand intrekken in een pand dat bestaat uit 6 studio's.
Deze studio's hebben alle een telefoonaansluiting en er wordt dan ook gezamelijk een kpn verbinding aangevraagd om vervolgens adsl aan te vragen die we met zijn 6en delen.
Het enige wat ik nodig had werd er gezegd is een ethernetkaart omdat er op iedere kamer een telefoonaansluiting aanwezig is.
Verder heb ik vernomen van de beterweters dat er gebruik wordt gemaakt van een extra "switch"ofzo.
Een iemand beschikt dus over een abonnement die door iedereen gedeeld wordt.
Nu is mijn vraag:" Ik heb een personalfirewall en virusscan....kan iemand tracken hoe ik surf? dus naar wat voor websites ik ga en wat ik download en wat ik zeg tegen vrienden en vriendinnen? Zo ja, wat kan ik er aan doen?"
Alle advies is wekom.
Alvast bedankt!

Als de log functie van de router aan staat dan is er wel wat te controleren.
De rest blijft in jouw computer.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe men met een telefoon aansluiting jou van internet gaat voorzien.
Er zal volgens mij toch echt wel een kabeltje naar jou computer moeten vanaf de switch,

Waarom neem je niet een eigen adsl aansluiting ?

Vergeet niet dat bijv je snelheid met 6 gebruikers door 6 gedeeld moet worden.
Om maar een voorbeeld te noemen als er eentje een P2P progje start,is de kans groot dat jij geen snelheid meer haalt.

Maw maak goeie afspraken en als je absolute privacy zou willen hebben neem dan zelf een aansluiting.

Kosten versus privacy

ja

We nemen een 8 mb verbinding dus dat is kwa snelheid wel ok aangezien er een aantal niet vaak op internet zijn.
Aangezien we geen aparte aansluiting hebben kan er maar 1 adsl verbinding aangevraagd worden voor het hele huis.
Maar ik kan er vanaf mijn computer dus niet veel aan doen begrijp ik? Om mijn privacy te behouden?
En wat wordt er in het eerste antwoord bedoeld met "de rest"?
alvast bedankt

De rest is bijna alles.
De router log houdt in hoofdzaak alleen de verbindingen bij.
Dus msn, internetpagina's enz is de rest en die blijven bij jou.
Ook de cookies en temperary internet files.
Met andere woorden, jij blijft 99% annoniem voor de rest.

Zet er verder een goede firewall op met anti virus programma en pas goede configuratie toe en je bent een heel eind.

ok

Ik heb het gevraagd aan een van de medebewoners.
Er wordt geen gebruik gemaakt van een router.
alleen twee 4-pc switches, Is dit van belang?
Of houdt zo'n switch ook privacy gegevens tegen net als een router?

Doe wat upsidaisy aangeeft en je bent goed beschermd voor de buitenwereld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan