ADSL of Kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Zit de laatste tijd steeds meer te denken om over te stappen van ADSL (heb nu standard van Planet) naar de kabel. In mijn geval moet ik dan naar Chello daar Casema geen diensten levert in Nijmegen.

Nu wil ik graag weten of de kabel stabieler en sneller is dan ADSL. Vind nog steeds bij mij dat pagina's niet binnen een halve seconde binnen komen met ADSL en dat zou volgens mij wel moeten. Bovendien heb je met de kabel volgens mij ook geen last van de afstand naar het kastje toe in je wijk of niet?

Laatst bewerkt:
ik zelf ben toch meer voor ADSL, geen last van groeiende aantal gebruikers en als in de centrale alles OK is en je bent op een redelijke afstand ( < 3 km ) dan moet toch goed gaan. Een pagina binnen 1/2 sec openen ... dat hangt af van zo veel factoren

Nou ze heeft me gisteren geweldig geholpen en ze weet er echt veel van af. Maar dat zijn er meer hier hoor....:D

Gelukkig maar.
Maar ja, anders had het wel buffy.nl geheten.
Kijk, jouw vraag heeft toch erg veel met gebruikers ervaring en persoonlijke mening te maken.
Dan kan je nog zoveel verstand ergens van hebben, dan kan je daar nooit een echt bevredigend antwoord op geven.
Dat is een beetje de moeilijkheid met dat soort vragen.
Mijn ervaring met kabel is allerbelabberdst, dus zou je DASL adviseren en zo heeft Buffy weer een mening en Held en Bandit en ga het hele rijtje maar af.

Ik heb al ADSL he bij Planet (standard). Weet ook niet of dat de beste is maar ben een beetje aan het kijken he als er wat beters is.

Is een goed plan.
Maar houdt rekening met soms tegenstrijdige antwoorden met dit soort vragen, dat is alles wat ik je kan adviseren.
Ik ben zeer te spreken over Wanadoo Family, maar een aantal maanden geleden had je de naam Wanadoo hier in huis niet moeten noemen.
Dus onthoud dat het betrekkelijk is.;)

Precies ja van Wanadoo heb ik heel veel negatiefs gehoord.....

En dat bestrijd ik dus nu.
WAANZINNIG goed dat Wanadoo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Snap je nu wat ik bedoel te zeggen?

ADSL of kabel? Nou, daar is volgens mij maar één antwoord op mogelijk: ADSL :) Maar ik sta altijd open voor andere meningen.

Wat betreft wanadoo sluit ik me aan bij A.J., ik ben al 4 jaar lang een zeer tevreden klant. Ik moet zeggen dat ik ook over Planet goede verhalen hoor dus misschien kun je je abonnement upgraden?

Ik ga mij ook even mengen in het gesprek. Kies ADSL. je hebt een constante bandbreedte, terwijl dit bij kabel afhankelijk is van het aantal internetters, op bepaalde momenten. Dus maw. kabel kan 's avonds trager zijn dan adsl. En qua snelheid, 10 sec zal het ook niet maken hé.

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden al is mijn weekend heel slecht begonnen. Heeft iets met voetbal te maken.........:(

PJnijm zei:
Alvast bedankt voor al jullie antwoorden al is mijn weekend heel slecht begonnen. Heeft iets met voetbal te maken.........:(

Kan ik al snappen RBC - NEC 2-0 Spijtig, maar kan gebeuren. Wedstrijd verkocht??

Dat is niet te hopen, maar er gaat een hoop weg en daarmee ook de scherpte. We zijn nu het ***letje van de Eredivisie. Verloren van RBC.

Kabel of ADSL, het is maar net waar je warme gevoelens bij krijgt. Er zijn echter objectief gezien technisch maar 2 aspecten die je moet beoordelen alvorens je je keuze maakt:

er is een namelijk groot verschil tussen kabel en ADSL. Als je kabel neemt, deel je de verbinding met de wijkcentrale met een aantal buren. In het verleden werd geklaagd over de zakkende snelheid zodra de buren ook het internet opgingen, maar die problemen behoren volgens de providers tot het verleden. (Is dat zo...?)

ADSL gaat via de telefoonlijn en die deel je niet. Nadeel van ADSL is weer dat je niet verder dan zo’n 4 kilometer van de wijkcentrale mag wonen, want daarna wordt het signaal te zwak. Ook is er een theoretische maximumsnelheid van 8 mbit/s die er bij kabel niet is. Dat lijkt nu nog snel genoeg, maar de beperking was voor KPN reden om bij de minister aan te dringen op de vervanging van de koperen telefoonlijnen door glasvezel, dat meer mogelijkheden biedt.

Inmiddels is ADSL 2+ geïntroduceerd dat snelheden belooft tot en met 24 mbit/s, maar deze maximale snelheid wordt alleen dicht bij de wijkcentrale gehaald.

M.i. zou het bovenstaande een rol moeten spelen bij het maken van je keuze.
Suc6!

Dat is nou iets wat ik me altijd heb afgevraagd. Hoe ver staat dat kastje van mijn huis. Kun je daar achter komen?

Als je de centrale bedoelt ? Sommige providers hebben een voorziening op hun website waarmee je aan de hand van je postcode kunt zien hoe ver je van de centrale afzit.

1471 meter zie ik staan echter de provider van mij staat er niet bij. Dus ik kan helaas geen realtime zien. Vreemd genoeg is oa. Versatel geweest die dit heeft gecheckt terwijl die helemaal niet in Nijmegen zit. Laatste check was in sept. 03.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan