ADSL op 2e PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Hi,
Ik heb sinds mijn zoon ook een Pc heeft steeds een draadloze Philips Wifi Router gebruikt met 2 ASUS sticks voor Belgacom ADSL internetverbindingen.
Daar de ontvangst 2 verdiepingen hoger bij de 2e Pc altijd slecht was denk ik erover om kabels te leggen omdat dit nu binnen de mogelijkheid ligt ivm. geplande verbouwingen in het huis.

Hoe kan ik dat best doen om beide Pc's van ADSL Belgacom te voorzien via kabels,welke kabels moet ik daar leggen ?
Moet ik gewoon een telefoonkabel naar boven trekken en beneden in een dubbelstekker pluggen of moet dit een ander soort kabel zijn,of krijgt die 2e het internet vanaf mijn Pc beneden met een speciale kabel ?

Is de ADSL bij de 2e Pc net zo snel als bij de eerste indien je met kabels werkt.

Momenteel is de WiFi al afgesloten en werk nu,net als vroeger met een Speedtouch330 modem van Thomson,m'n zoon wacht op zijn kabels
:p

Ik heb nu ook ondervonden dat als ik iets download het lijkt sneller te gaan met de Modem dan met de WiFi,kan dat ?


Beide Win XP Pro SP2
ADSL Belgacom
Thomson Speedtouch330
Op de ADSL lijn staat bij Belgacom al de optie voor 2 Pc's

 
Je maakt al gebruik van een router (ik neem aan dat die gewoon meerdere LAN poorten heeft) dan kun je UTP cat5 (dus geen telefoonkabel) naar de pc toebrengen. Aangezien je al via wifi hebt kunnen internetten staat de router goed ingesteld en hoeft er niks meer op de pc aangepast te worden
 
Er zijn idd. aan de achterkant nog wat stekkerdoosjes vrij,maar weet niet of je die bedoelt .

http://www.belgacom.be/companies/hbsbus/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_ad_wrlp_phil_g

Maar als dat met zulke stekkers is heb ik wel een probleem want dan moet ik die zelf op die uiteinden v/d 20 meter kabel aanbrengen en dat is wel iets anders dan een 220v stekker aansluiten denk ik.
Is dat dan niet met een speciale (dure) tang die ik niet heb ?

En fungeert die Router dan gewoon als schakelaar of hoe zit dat dan in elkaar,dat is dan zonder WEP en toestanden en met beide op volle ADSL snelheid ?

Groet
 
Als je nu halverwege de trap een WIFI repeater zet [een signaalversterker voor draadloze LAN], kun je alles laten zoals het is en hoef je je dus geen hoofdbrekens te maken over kabels en tangen......

De repeater sluit je met een kabel even één keer aan op de router, zodat die twee kunnen kennismaken, en daarna staat ie ergens los in het huis met alleen een netsnoertje eraan naar het stopcontact.....
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat zo'n repeater bestond,maar leg toch liever een draadje nu de mogelijkheid er is.
Trouwens met de huidige USB-modem gaat het Net veel sneller dan met de WiFi,zelfs al staat de Adapter vlak tegen de Router met 99% signaal en 100% verbinding.

Wat ik me ook afvraag als ik die kabels vanuit de Router naar beide Pc's leg waar deze stekkers dan in moeten geplugd worden want daar is niets voor voorzien volgens mij ?

Dus als ik het goed begrijp en ff simpel uitleg (sorry) is het zo :

Telefoonlijn ADSL gaat in de Router/Philips zoals tijdens het WiFi gebruik
Vanuit Router/Philips vertrekt telkens één UTP cat5 kabel naar elke Pc in.......?

Waarom kan ik eigenlijk niet gewoon de telefoonlijn naar boven brengen (met nog een USB-modem) en beneden splitsen met een dubbelstekker ?

Groet
Eric
 
Twee modems op 1 adsl lijn gaat niet werken......
De kabels moeten in de netwerkkaart van de PC gestoken worden [als die erin zit.... anders aanschaffen]
 
Zo een netwerkkaart heeft die als ingang zo'n dikke stekker,beetje als de telefoonstekker maar dan wat groter,is dat de RJ45 Western ?

Dan moet aan beide kanten v/d kabels een dito stekker aangebracht worden als ik't goed begrijp,correct me when I'm wrong

Wat voor type kaart moet dat zijn,waaraan moet ie voldoen ?
Hangt dat ergens vanaf of past alles,bepaalde merken die een voorkeur hebben o.d ?

Mssn wel wat domme vragen voor doorgewinterde kenners maar daar hoor ik dus niet bij op dit gebied.

Blijft nog die kwestie om die stekkers eraan te fixen x4
@ Fozziebear,wat bedoel je met die Link juist ?

Aanpassing
Zag zopas in de CONRAD cat. dat ze de RJ45 Western ook hebben in clickversie,dus zonder solderen/krimpen,zou dat een oplossing zijn eventueel ?

Thanks
Eric
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan