Adsl op oude pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
7.918
Hoi allemaal,

Ik heb weer wat...:confused:
Een zus van een kennis wil ADSL op haar oude pc. Een PI 100 Mhz.

Ze hebben er al een Usb kaart ingestoken die nog niet werkt. Inmiddels heb ik daar drivers voor gevonden maar ik denk dat ik het Bios ook moet updaten (is van 21/08/95)

Nu kan ik geen goede updates vinden, maar ik begin me af te vragen of het uberhaupt wel kan op een 100Mhz pc.

Anders kan ik er gelijk mee stoppen.

Ps. Bios is Award Modular v4.51PG
Fabrikant Phoenix Technologies Ltd.

Wie heeft hier ervaring mee en weet of het wel zin heeft?
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels gelezen dat 100 Mhz de systeemeisen zijn.

Hoe kan ik in het Bios aangeven dat hij de Usb kaart moet herkennen. Kan nergens een optie vinden.

Wie o wie kan de JUISTE update vinden (ben daar niet zo in thuis)

Award Modular Bios v4.51PG
Chipset Intel Triton 82430VX
Moederboard ID 08/21/96-1430VX, W83877F-2a59gg09c-00
Moederboard naam Gigabyte GA-586SVX
Bios Fabrikant Phoenix Technologies Ltd.

Besturingssysteem win95
Ik hoop dat het beestje opgelapt kan worden.:)
 
Laatst bewerkt:
Windows 95 en USB passen niet echt bij elkaar. USB wordt pas echt ondersteund vanaf Windows98. Win95 heeft wel een USB ondersteuning, maar pas vanaf de tweede OEM-release (versie B).

Het BIOS van het moederbord heeft geen invloed, het is een extern kaartje.

Windows98 kan wat dat betreft wel wat oplossen, maar is gelijk weer wat "zwaarder" in het gebruik. Afhankelijk van de "PCB-versie" kun je overwegen er een iets stevigere processor in te stoppen, een Pentium 233MMX bijvoorbeeld. > 64 MB geheugen moet de rest doen.
 
Ik heb hier een Pentium 166MMX liggen, als je interesse hebt hoor ik dat wel.
 
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik had inderdaad in mijn achterhoofd om win98 te installeren. Maar kan die als een update over win95 heen, of moet ik deze pc helemaal schoonmaken?(wat ik niet zo zie zitten)

@Tibor, dus ik hoef eigenlijk geen Biosupdate te doen? Pffffffffff, gelukkig:D

Gisteren lukte het me om USB in apparaatbeheer te zien, met een vraagteken. Nu zie ik weer niets.

Maar ik hoef dus niet in het Bios te zijn. Dan ga ik weer verder drivers zoeken voor USB.

Wat betreft die 166Mhz. Bedankt voor het aanbod, maar ik wil zo snel mogelijk met die !@#$%pc klaar zijn:D
 
Laatst bewerkt:
Yesssss, het is gelukt om USB zonder conflicten in apparaatbeheer te krijgen.

Nu ADSL nog. Ik ben weer een stap vooruit:D

Bedankt voor de support. Ben alleen nog benieuwd of je met behoud van gegevens kunt upgraden naar win98.
 
Als je een upgradeversie hebt wel ja. Maar ik ben er zelf niet zo'n voorstander van.
 
Ok, dus alleen met een upgrade, en die heb ik niet. Dan laat ik het maar zo.:D Ben blij dat het eindelijk een beet je werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan