ADSL, Planet IPB of chello?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Op dit moment maak ik gebruik van ADSL van Planet Standard, maar ik denk aan IPB van Planet of UPC IPB

Hoe zijn jullie ervaringen? of kan ik beter ADSL houden?

XP
Nijmegen
 
Laatst bewerkt:
Uit ervaring weet ik dat Nijmegen wel een stabiel UPC-netwerk heeft.
Er zijn nog wel een paar problemen welke daar spelen, maar die zijn niet dusdanig ernstig dat je internet niet bruikbaar is. Verwachting dat ze binnenkort opgelost zijn.

IPB is ook wel een aardige verbinding. Er zijn nogal wat problemen mee geweest, vooral met werking van de verbinding. Daarnaast is het nog altijd zo, hoe verder je van een omgebouwde centrale woont, hoe minder snelle verbinding je maximaal kunt hebben. Bij kabel internet kan je ook echt de snelheid halen welke je abbo aangeeft.
 
IPB is nu vrij stabiel en werkt qua telefonie ook aanzienlijk beter dan een 1/2 jaar geleden.

Zit je al bij PLanet,dan zou ik goed naar de aanbiedingen kijken en dan een keuze maken.
 
Hoewel ik op zich best tevreden ben met Planet nu en eigenlijk best wil blijven (ondanks de PC veilig diefstal van Planet) vind ik het uiterst vreemd dat de verschillen met UPC Power zo groot zijn. Hoe kan dit?

Planet IPB kost 42,95 per maand met een snelheid van 3Mb/s

UPC IPB kost 34,95 per maand met een snelheid van 6Mb/s

Je ziet dat niet alleen het prijsverschil erg groot is ook de download is een keer zoveel. Hoe is dit mogelijk of zit er een addertje achter?
 
Jarenlang was ik klant bij Planet. Eigenlijk een van de eerste met ADSL Comfort van Planet. Sinds drie maanden overgestapt naar UPC + Bellen + digitale TV en ik moet zeggen, het valt niet tegen. Misschien nog wel sneller dan Planet. Wat betreft dat addertje, ik heb het nog niet kunnen vinden, terwijl ik eigenlijk altijd een tegenstander van kabelinternet was. Onterecht zoals nu blijkt.
 
Dus je bent ook klaar met die 34,95 zonder een rekening nog van de KPN? of lopen daar de gesprekken nog?
 
Je telefoneert via de kabel bij UPC, dus je hebt niets met KPN te maken. Ik heb zelf alleen Internet en radio/TV via de kabel van UPC. Ik heb nog een abbonnement, die je niet meer kan aanvragen.(Chello Classic)
 
Een van de modems van UPC met telefonieondersteuning:

tm402b-2.gif

A, B = Telefonie
C = USB (wordt niet gebruikt)
D = Stroom
E = Ethernet
F = Signaal / Coax-aansluiting.

De telefonie gaat dus compleet via het modem.
De KPN-lijn wordt niet meer gebruikt.
 
Jullie zijn dus tevreden met UPC IPB? en met behoud van je telefoonnummer.

Goed internet en telefoonverbindingen?
 
Ik kan alleen over Internet oordelen, heb nooit een huistelefoon gehad.:) Internet gaat prima hier, maar ik heb een sneller abbonement, dan jij aangeeft.
 
Jullie zijn dus tevreden met UPC IPB? en met behoud van je telefoonnummer.

Goed internet en telefoonverbindingen?
Ja ik kan niet ontevreden zijn. Internet + Bellen met nummerbehoud en digitale TV. Het is eigenlijk allemaal vlotjes verlopen.

Het enige probleem wat ik ondervond was de opzegging van Planet. Dit heb ik allemaal gedaan volgens hun regels en toch blebven ze maar afschrijven en daar heb ik vier tot vijf keer achteraan moeten bellen. Tot heden heb ik nog ca. € 70,- tegoed van Planet.
 
Ik weet hoe ze bij Planet werken want ik heb op heden een geschil met ze. Alle abonnees die ADSL Standard hebben met PC Veilig (gratis) kregen ineens op 13 december te horen dat het niet meer gratis was. En op 15 december werd dit al gefactureerd. Zijn werkelijk schoften bij Planet. Zonder enig excuus. Zaak loopt nog.
 
Je vind overal wel wat en in jouw gwval voor kiezen voor upc power ipb.
Ik heb dit zelf een jaar en het kan dik door de beugel.
 
Ik heb ook planet gehad. Geen probleem ondervonden met geldteruggave, al het wel wat lang duurde. Heb nu UPC extreme + bellen + dig. tv. Ik ben er tevreden over, qua verbinding krijg ik wat zij beloofden. De telefoonverbinding valt wel eens weg maar dat kan ook aan de telefoon zélf liggen. TV boeit me niet zo, das voor m'n vrouw en dochter en ik hoor hen nooit klagen.:)
 
@Heremshcb Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan