Adsl probleem afstand isra en modem Anti kraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jickx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Ik zit anti kraak in een MEGA kantoorpand, en heb hier sinds gister ADSL.
Het israpunt dat ik gebruik, is op de begaandegrond. Ik maak gebruik van de bestaande kabels in het gebouw. Het modem staat na 3 keer patchen zo'n 100 meter bij het israpunt vandaan. De verbinding snelheid is prima. Alleen valt de verbinding 6 X per uur weg. Het lampje op de Fritzbox gaat knipperen, en na +/- 2 minuten krijgt de fritzbox vanzelf weer verbinding, zonder resetten.
Ik ga liever niet nieuwe kabels trekken.
Ook is direct testen bij het isra punt geen optie, anders moet ik daarna weer een monteur laten komen met de juiste patchtang.
Is een ander modem een optie?

Any suggestions would be great. thank you

Simpelste is om de hele zaak om te draaien. Fritzbox naast of in de buurt van het ISRA punt plaatsen. Hierna de netwerkkabels van het gebouw gebruik om je netwerk op te bouwen. Eventueel met nog een extra switch of WLAN access point indien gewenst.

Het gebouw heeft geen netwerk kabels, daarom staat het modem bij me PC, en gebruik ik de telefoonkabels van het gebouw.
Komt het probleem nu door de lange afstand.
Of is het meer waarschijnlijk dat het probleem komt door te veel / slecht patchen?

Kun je zien of er iets op die telefoonkabels staat gedrukt. Staat er ergens iets van Cat. 3 of staat er misschien Cat. 5.

Je probleem wordt in ieder geval veroorzaakt door de afstand.

Het lijken mij prima kabels, er is immers geen snelheid verlies als er wel verbinding is.
Op de kabels staat: TQ-1A ICS 5116

Laatst bewerkt:
Dat de kabels prima zijn geloof ik wel. Om echter een netwerksignaal over de kabel te sturen, zeker bij deze lengte, heb je een categorie 5 kabel nodig. Kun je in de contactdozen in de muur of goot een netwerk (breed) of telefoonstekker (smal) steken?

Het nummer geeft via Google geen antwoord, dus we moeten creatief gaan worden.

In de contactdoos die bereikbaar is via de computervloer, heb ik zowel een normaal telefoon stekkertje die er in kan. Maar ook een vreemde stekker. Ik maak gebruik van deze vreemde stekker, want het normaale stekker deed niets.
Zal over 2 dagen foto's posten van de stekker, maar hier een omschrijving:
Met 4 draden (ik gebruik er maar 2).
Wandcontactdoos input lijkt op de stekker die daar ingaat, maar passen tog prima in elkaar.
Stekker is vrij groot: Het is bij een balk van 1cm bij 2cm bij 4cm
Buiten zijde van de zwarte kabel die in die contactdoos gaat, is met staal bewapent met daar weer plastic over heen.
2 draden van deze zwarte kabel heb ik dan bevestig met 2 schroefjes, aan zo'n stekkerdoosje die je standaard bij je adsl pakket krijgt. Hier doe ik dan weer een normaal telefoonstekkertje in, die dan naar het modem gaat.

Ik woon in Amsterdam Zuid Oost business park. Woon je toevallig om de hoek?
Foto's nodig?

Thx

Laatst bewerkt:
Als je een grote hoek neemt wel. Zuid-Limburg. Heb ook geen afspraken voorlopig in de regio. :d :d :d

Foto's zouden idd wel handig zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan