ADSL probleem met Linksys router WAG54G v1.02

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deepdiver

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Hulp!!

Onlangs is iets verandered door Tiscali in de laatste weken en ik kan mijn Linksys router/modem niet meer gebruiken met Ethernet kaart op mijn desktop en Laptop..Wireless werkt prima..Ik heb wel firmware ge-upgrade via linksys.nl maar dit helpt niet...Ook de lampjes van ethernet op router staan uit..netwerk icon op pc gaat continue aan en uit..

Provider - ADSL via ISDN met Tiscali
OS - Windows XP
Modem/router - Linksys WAG54G v 1.02 (annex B)

adsl probleem

Een vraag;
Gebruik je zowel de laptop als de pc?
En ja wat betreft tiscali ben niet zo.
ik heb xs4all.
:thumb:

Als Tiscali iets veranderd heeft zou het dan niet het simpelste zijn om Tisacli te bellen. Je hebt wel verbinding met Internet draadloos maar niet via de kabel?

Een vraag;
Gebruik je zowel de laptop als de pc?
En ja wat betreft tiscali ben niet zo.
ik heb xs4all.
:thumb:
ja..ik gebruik de pc voor thuis en laptop zakelijk..ik ben zeer onteveden met Tiscali..dus misschien moet ook maar switchen..andere oplossingen ??

Als Tiscali iets veranderd heeft zou het dan niet het simpelste zijn om Tisacli te bellen. Je hebt wel verbinding met Internet draadloos maar niet via de kabel?

ik had ze al gebeld en zij verwijzen naar Linksys omdat het niet een Tiscali modem is....maar Linksys weet niet wat Tiscali werkelijke verandered heeft..dus..ik zit klem er tussen!!! :(

Ik kwam dit tegen

linksys-wag54g-tiscali: Nagekomen bericht: Dit probleem is inmiddels opgelost. In een ander forum las ik dat ik mijn local ip adress moest wijzigen van 192.168.1.1 naar (bijvoorbeeld) 192.168.100.1 Sindsdien loopt het bedrade netwerk zonder problemen. Ik heb de MTU ook weer op de oude waarde (auto) teruggezet.

Misschien werkt het voor jou ook.

Maestro12...ik heb de ip adres veranderd en het werkt nog steeds niet echt..het verbinding valt om de second af...nogmaals draadloos gaat prima..alleen via kabel is heel zwak..andere ideeen ? alvast bedankt...

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, helaas.
Ik kom veel...heel veel mensen tegen die hetzelfde probleem hebben als jij.
Er waren enkelen die baat hadden bij het IP trucje.
Sommigen gebruiken Linksys nu alleen als router en het orginele modem van Tiscali erbij, weer anderen hebben een Zyxel aangeschaft welke wel goed schijnt te werken.

Nee, helaas.
Ik kom veel...heel veel mensen tegen die hetzelfde probleem hebben als jij.
Er waren enkelen die baat hadden bij het IP trucje.
Sommigen gebruiken Linksys nu alleen als router en het orginele modem van Tiscali erbij, weer anderen hebben een Zyxel aangeschaft welke wel goed schijnt te werken.

Maestro12..probleem is opgelost..ik heb Linksys nog een keer gebeld en zij gaan mijn router/modem vervangen om dat het oude model niet meer gemaakt wordt en Firmware upgrade niet werkt.mode is een jaar oud en garantie is 3 jaar voor de produkten..dus bij deze graag ook door geven aan anderen die met dit probleem zitten worstelen..alvast bedankt voor de moeite..
:)

Maestro12..probleem is opgelost..ik heb Linksys nog een keer gebeld en zij gaan mijn router/modem vervangen om dat het oude model niet meer gemaakt wordt en Firmware upgrade niet werkt.mode is een jaar oud en garantie is 3 jaar voor de produkten..dus bij deze graag ook door geven aan anderen die met dit probleem zitten worstelen..alvast bedankt voor de moeite..
:)

Ook die was ik al tegen gekomen...ik wil je niet bang maken, maar de snelste omruiling duurde 5 weken :eek:

Ook die was ik al tegen gekomen...ik wil je niet bang maken, maar de snelste omruiling duurde 5 weken :eek:

Wow! bedankt voor de tip weer...Dat had ze me niet bij verteld:( ..ik kan wel draadloos werken..dus moet ik wel een beetje aangepast werken:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan