Adsl probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

romanw

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2002
Berichten
839
Ik kan geen verbinding krijgen met mijn hccnet adsl verbinding. ik heb alle stappen gevolgd.Zelfs daarna alles nog een keer handmatig gedaan.Het "@" lampje blijft oranje.Ik weet niet of dat zo hoort want de rest zijn Groen.Ik heb het al zonder splitter geprobeert en toen pakte hij ook niet.Ik krijg de foutmelding: 651
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
 
Voor de betekenis van 651 zie bijlage. Loop je instellingen nog eens na.

Ander wordt het denk ik bellen naar je provider/telecombedrijf.
 

Bijlagen

  • verbinding.jpg
    verbinding.jpg
    34 KB · Weergaven: 39
Heeft ie het daarvoor wel gedaan en wat voor modem heb je?
 
Op de site van hccnet hebben ze het over de probleemoplosser van KPN, heb je dat al geprobeerd.
Probleemoplosser
 
weet je heel zeker dat je je gebruikersnaam en ww goed ingevuld hebt?
 
Ik heb de nieuwste SpeedTouch ethernet modem.En ik heb die probleemoplosser ook allang geprobeert.En daarvoor heeft hij nog niet gewerkt omdat ik het pas heb.
 
Ik heb de POTS Ethernet Speedtouch Home hier staan. Als daar het lampje PWR/Alarm rood blijft branden betekent dat "ik kom niet door mn zelftest heen, je hebt een probleem, je modem is kapot". Dus kijk even in de manual wat de lampjes betekenen...
 
In de handleiding die ik heb staat niets over die lampjes :(
 
In de handleiding zie ik staan dat @ het lampje voor DSL is en dat rood betekent dat de lijn gesynchoniseerd is, en dat hoort ook. De rest van de lampjes (LAN en Power) moeten inderdaad groen zijn.
 
Het enige dat ik kan vinden is dat dit kan gebeuren als je je pc nog niet gereboot hebt na installatie. Maar ik neem aan dat je dat al wel gedaan had?
 
Ik heb dezelfde modem (Speedtouch thomson 510). Heb eergisteren precies hetzelfde probleem gehad, waarbij het @ lampje oranje was. Knippert het wel af en toe groen er tussen door?

Kan je inloggen op je modem? Tik in je adresbalk 10.0.0.138, controlleer daarna eens bij connect of je wel je goede ww en usernaam er hebt staan.
 
fout 651? met een speedtouch 510 modem?

Dan heb je waarschijnlijk een vpn verbinding aangemaakt. Echter is dit niet meer nodig met dit type modem. Zet daarom je netwerkkaart op automatisch i.p.v. dat 10.0.0.150.

Open hierna je browser en ga naar 10.0.0.138 ga dan bij basic naar connent en vul daar je username en je pass in. Dan klik je op connect en vervolgens op save all (boven basic aan linkerkant). Dan nog een keer op ok en zou het moeten werken mits je modem op dhcp server staat (onder advanced bij dhcp).
 
Mocht je toch nog problemen hebben, draai dan gewoon het programmatje op het cdtje. Kwestie van een paar keer op "volgende" duwen.
 
Het is ondertussen al opgelost.
Het moest inderdaad in de modem zelf worden ingesteld (De verbinding)
Dus die handleiding klopt niet echt :confused:
 
mooi zo


ps. worden webpheser en ik nu super hournable giga superlikkende helpmij members..
 
Ik denk dat jOhNsTeN en ik beter statussen kunnen uitdleen aan de andere gebruikers op afdeling adsl hier :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan