adsl-router als gewone router gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Kan ik een adsl-modem router ook als een gewone router gebruiken voor een Telenet (kabel)aansluiting.

Zodat ik de adsl functie uitschakel.

je maakt er dan dus een switch van........ja dat is mogelijk

in de router het adsl gedeelte uitzetten en alleen dhcp gebruiken

OK, en kan dit bij elke router, en gebeurt dit door gewoon een knopje om te schakelen ?

Zijn hier geen nadelen aan, je ziet vaak adsl-routers te koop staan vanwege omschakeling naar kabel-abbonnement.

je krijgt eem moden van je kabelboer....en de vier poorten op de oude adsl router wil je gebruiken voor andere computers dat is het pincipe
adsl uitzetten in je router
je kunt het niet als router gebruiken maar gewoon als switch.

De manier van puppie kan alleen als je bij telenet betaalt voor meerdere pc's ... anders krijg je geen ip-adressen.

Waarom adsl-routers vaak te koop staan, is omdat ze dan geen wan-poort hebben (dus ethernet-ingang) waar dan het modem van de kabelleverancier op aangesloten kan worden. Want als die aansluiting er wel is, kan je gewoon het modem daarop aansluiten.

Bestaan misschien ook niet dan ??

IK ben van plan om de Philips SNA6500/00 te kopen.
Kan hem nu kopen voor 59 euro.

Iemand hier ervaring mee ?
SNA6500_00_webImage198.jpg

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/MONITORS_PC_PERIPHERALS_GR_NL_CONSUMER/WIRELESS_PC_NETWORKING_CA_NL_CONSUMER/product/SNA6500_00_NL_CONSUMER/catalog.jsp?language=nl&country=NL&catalogType=CONSUMER&proxybuster=FYPXOMBBFTEMXJ0RMRCSHQVHKFSESI5P#

Is het trouwens slecht voor de router wanneer ik deze na gebruik uitzet ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan