adsl+router installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bodeman

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
ik heb een adsl verbinding met tiscali via een speed touch home modem en wil hier een router (sweex) voor plaatsen en daarop twee computers aan sluiten.
heb al ups kabel maar welke instellingen heb ik nu nodig om die twee computers met elkaar en met het internet te verbinden?

Kijk even bij http://www.sweex.com alle handleidings downloaden van alle type's routers die ze hebben.
Staan alle gegevens in die je nogdig hebt.

sjj

Als je tiscali via babyxl hebt vergeet dan niet dat je je ip adres moet klonen. Staat meestal niet in de handleiding. Vraag maar als je dat niet snapt!

En vergeet dan ook niet om de dns adressen van tiscali in elke computer te zetten. Anders doet ie het niet.

Dns:

195.241.48.33
195.241.49.33

Groeten

knackje

knackje ik heb adsl via kpn maar weet toch niet wat je bedoelt met klonen.
wil je dat even toelichten a.u.b

Ik weet nu dus niet of dit ook voor jouw gelt aangezien je via kpn + tiscali adsl krijgt.

Maar bij tiscali via babyxl krijg je een ip adres toegekent aan de hand van het mac adres van je netwerk kaart van de computer waarmee je tiscali voor het eerste hebt geactiveerd.

Dit mac adres moet je in je router plaatsen. (klonen). Kijk of je daar wat kan vinden op de site van je gekochte router. Laat ff horen of het gelukt is wanneer je het niet kan vinden heb ik wel wat info over hoe het met mijn draytek router moet. heb je in ieder geval wat vergelijkings matriaal

Succes

Knackje

zal ik doen knackje ik hou je op de hoogte bedankt tot zo ver:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan