ADSL Signaal vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Berichten
383
Ik heb een contract Planet ADSL Standard. Ik overweeg om over te stappen naar een sneller ADSL pakket. Sowieso ADSL2 met 20 Mb.
Ik heb van de KPN een analoge telefoon lijn.

Het contract van Planet loopt pas in de 9e maand af. Ik zal het 3 maanden van te voren moeten opzeggen.
Nou wil ik niet in een gat vallen en geen internet meer hebben. Wat zou er gebeuren als ik nu een provider uitzoek die b.v. op het BBnet zit en direct over (ca.3 weken) mij al aansluit.
Kan dit, twee leveranties van ADSL op 1 aansluiting. Uiteraard betaal ik dan dubbel.
Maar zou het werken? :rolleyes:

Wie kan mij een antwoord geven a.u.b.
 
Nee, kan niet. KPN moet eerst de lijn vrij geven. En dat doen ze pas op de laatste dag van jou looptijd.
 
Jammer, het leek mij wel leuk toe.:D

Ik neem aan dat er geen andere opties zijn?
 
als je alles goed regeld en de kpn werkt een beetje mee dan hoef je geen dag zonder internet te zitten hoor:D
 
Het nadeel bij overstappen is dat je altijd van die horrorverhalen hoort.
Terwijl het bij het gros van de mensen gewoon goed gaat.
Mijn vader is laatst ook overgestapt van KPN naar concepts-ict en die heeft misschien een half uurtje zonder gezeten. Als ik me niet vergis zit hij nu op het BBnet netwerk.
 
Ja, van Consepts-ICT lees ik veel goede dingen.

Nu zit ik op het KPN net. Zou het nog wat uithalen (sneller worden) als ik op het BBnet aangesloten zou worden? Of maakt dat gewoon niets uit?

Ik moet nog kiezen en vind dat ik gewoon voor de "snelste aanbieder" moet gaat. Volgens de snelheid test haal ik met een 20 Mb abbo niet meer dan tussen de 8 en 10 Mb als ik op het KPN net blijf aangesloten.
Daarom vraag ik mij af of het op het BBnet sneller gaat?
 
Ik heb een contract Planet ADSL Standard. Ik overweeg om over te stappen naar een sneller ADSL pakket. Sowieso ADSL2 met 20 Mb.
Ik heb van de KPN een analoge telefoon lijn.

Kan dit, twee leveranties van ADSL op 1 aansluiting. Uiteraard betaal ik dan dubbel.
Maar zou het werken? :rolleyes:

Wie kan mij een antwoord geven a.u.b.

Kleine correctie,je kunt wel 2 leveranciers hebben op 1 adres alleen is het niet gebruikelijk.
 
O.K. dus het kan wel.

Heeft er iemand wat meer ervaring met het BBned?
Werkt dit sneller als het net van de KPN of haalt het niets uit?
Je moet toch altijd een telefoonlijn behouden?

Wie weet antwoord op mijn vragen a.u.b.:)
 
De netwerken van alle aanbieders zijn (dacht ik) allemaal even snel. Alleen het ligt eraan hoe ver jij bij de desbetreffende (KPN, BBned, etc.)centrale vandaan zit.
Volgens de test die je zelf al hebt gedaan bij KPN, zit je dus een aardig eind bij hun centrale weg.
M.a.w. kijk of er bij andere aanbieders verschil in zit.
 
Ook de postcode check is niet meer en of minder dan een indicatie.Je moet sowieso rekenen met 10 % overhead en dan de afstand tot de centrale.Verder kunnen de kwaliteit van de kabel en overige zaken van invloed zijn.Maak je keuze obv stabiliteit en service en kijk niet alleen naar snelheid,want je zou dan wel eens bedrogen uit kunnen komen.Als je verder Planet op de correcte maniet gaat opzeggen dan hoef je ook geen 2 aansluitingen te nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan