ADSL signaal wordt niet meer ontvangen door modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

IgniteIddo

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Sinds 1,5 week (waarschijnlijk na netwerk upgrade van KPN) vinden mijn twee modem allebei geen ADSL signaal meer. Ik heb thuis alles nagelopen, maar zonder resultaat. Volgens KPN staat het ADSL signaal nog steeds gewoon op m'n koperdraadje. Uiteindelijk zei de KPN medewerker aan de telefoon dat het waarschijnlijk lag aan het feit dat ik een normaal telefoondraadje gebruik voor mijn ADSL (dat doe ik al jaren zo), maar dat dat na de netwerkupgrade niet meer voldoende is. Je hebt hiervoor een 'twisted' telefoondraadje nodig dat wel overweg kan met het geupgrade signaal. KPN zou deze opsturen en ik verwacht hem vanavond op de deurmat te vinden.
Al met al vind ik het een nogal vreemd verhaal van KPN en het voelt alsof ze me gewoon aan het belazeren zijn. Weet iemand hier soms wat meer van?

Ik heb hetzelfde probleem gehad na de overgang op adsl 2 netwerk van KPN. Echter bij mij lag het simpelweg aan het modem. Ik heb een sitecom w l 108 (alles in één) en moest bij sitecom een upgrade dpen van de firmware. Daarna werkte alles weer perfect. Vervelende was wel dat medewerkers van Planet en KPN begonnen over de instellingen van internet , netwerkkaart stuk, geen ondersteuning voor een ander modem dan van kpn , etc.
Misschien heb je hier iets aan, weet immers niet welk modem jij gebruikt.

Ik heb geen ADSL2, en gebruik zef een multi-user E-Tech modem/router en in de kast ligt een oud Alcatel modem (groen USB gevaar, KPN modem) Beide modems kunnen geen signaal meer ontvangen. Als KPN om wat voor reden dan ook mij een ADSL2 signaal wil aanbieden, wat volgens mijn XS4ALL abo info niet zou moeten, dan mogen ze me dat op z'n minst vertellen en een nieuw modem aanbieden. Ik heb beide modems al geprobeerd met een heel kort draadje rechtstreeks op de hoofdaansluiting, maar zonder succes.
M'n netwerkkaart doet het prima (kan nog steeds printen en bestanden delen via het multi-user modem/router) en dat alle twee de modems stuk zijn wil er bij mij niet in. Ik kom niet eens zover dat ik m'n gebruikersnaam in mag voeren...

Pas bij kennis zelfde gehad en deze had adsl modem boven (2 hoog) staan en idd knippen lampies oplossing daar was modem op israpunt gezet en draaien (ook na snelheis verhoging)

Dan hoop ik dat het kabeltje dat volgens de KPN uiterlijk zaterdag bezorgd ging worden er vanavond eindelijk is. Anders koop ik er zelf wel een en gaat de rekening naar KPN.

in de kast ligt een oud Alcatel modem (groen USB gevaar, KPN modem
Ruim een jaar geleden werd mij al gezegd dat mijn groene rogje de hogere snelheden niet zou kunnen bijbenen.
Ik had ook veel verbindingsproblemen.
Daarom heb ik toenertijd Speedtoch 510 gekocht. Inmiddels is er al weer de 546 die ook ADSL2 kan hebben.

Wat het rogje betreft ben je zeker aan vervanging toe.

Laatst bewerkt:
Hoi, je eerste rectie op mijn antwoord dat je geen adsl 2 hebt doet volgens mij niet ter zake. Het gaat erom dat het netwerk van KPN is omgezet naar adsl 2. En dus zul je daar waarschijnlijk je modem voor moeten aanpassen. KPN heeft mij immers ook niet gewaarschuwd dat mijn modem niet meer zou werken zonder upgrade. Ik zou gewoon de betreffende modemleveranciers even bellen en dan vragen of er iets aangepast moet worden in de firmware.

IgniteIddo zei:
Voor de volledigheid: ik heb deze twee modems thuis liggen.

http://www.e-tech.nu/Popup_Support/1082

en

http://www.speedtouch.nl/usb.html

Klinkt idd allemaal wel apart.Kun je de Speedtouch (rog) nog eens aansluiten en je software eerst allemaal verwijderen (als dat er nog op staat) en hiermee

http://www.speedtouch.nl/downloads/Win_PPPoA_R3014.zip

eea opnieuw installeren en evt een firmware update doen ? Krijg je helemaal geen IP nummer of iets in de range van 169,254 etc

Ik krijg bij de speedtouch een melding in de trant van 'No signal found.'. Ik zal het vanavond thuis eens proberen met de nieuwste drivers. Kon namelijk alleen de oude drivers van CD pakken, want tja, geen internet he.
Als KPN je inderdaad verplicht om een nieuw modem aan te schaffen vind ik dat in 1 woord BELACHELIJK. Als ze dat nou van te voren gecommuniceerd hadden zou het nog net acceptabel zijn met een leuke aanbieding voor een nieuw modem, maar deze manier van handelen slaat echt werkelijk nergens op.

Het is niet op voorhand zo dat je een nieuw modem moet kopen.

Heb je ook al eens geprobeerd om je router of rogje in de meterkast aan te sluiten op de lijn voor de splitter? Je hebt dan even geen telefoon.

OK, ik heb nog contact gehad met XS4ALL, en bij de abonnementen met de lagere snelheden staat geen ADSL2 signaal op de lijn. Van XS4ALL krijg ik kosteloos een mooi, nieuw modem opgestuurd, dus da's ook weer mooi geregeld.
Gisteren het draadje van KPN ontvangen en een nieuw modem bij Primafoon geleend om te kunnen testen, zonder resultaat. KPN weer gebeld, en die wisten al na 30 minuten (!) te melden dat er geen ADSL signaal meer op mijn woning staat! Foutje van hun kant: ze hebben een annulering van internetplusbellen (bestelling) verkeerd verwerkt en in plaats van de bestelling te annuleren hebben ze het ADSL signaal geannuleerd!

Diepe, DIEPE zucht...

Jeetje, echt weer op z'n KPN's.
Gaven ze je een idee hoe lang dat gaat duren?

Ja. Maximaal 21 dagen. Ben ik weer mooi mee, want ik kan de verbinding eigenlijk geen dag missen in verband met m'n werk. Dat wordt dus een mooie claim voor mijn extra gemaakte kosten naar KPN. Staat in hun eigen voorwaarden dat als het hun schuld is dat de verbinding verbroken is je recht hebt op een maximale schadevergoeding van zo'n 700.000 euro.
De verbinding is nu vanaf 30 december al weg, maar ik heb hun gemeld dat als vandaag alles weer normaal werkt ik geen claim wegleg.
Kortom, ruzie met KPN dus.

Kun je niet een lijntje trekken met 1 van je buren?
Anders oud modempje er op.
Dat zal wel wennen zijn :D

Mijn buren gebruiken mijn internetverbinding, en een ouderwets modempje is niet toereikend genoeg voor VPN, Webex, VNC en VOIP dat ik gebruik.
Voor zo af en toe mijn prive mail via webmail te checken gaat het wel, maar da's ook echt alles.

IgniteIddo zei:
Ja. Maximaal 21 dagen. Ben ik weer mooi mee, want ik kan de verbinding eigenlijk geen dag missen in verband met m'n werk. Dat wordt dus een mooie claim voor mijn extra gemaakte kosten naar KPN. Staat in hun eigen voorwaarden dat als het hun schuld is dat de verbinding verbroken is je recht hebt op een maximale schadevergoeding van zo'n 700.000 euro.
De verbinding is nu vanaf 30 december al weg, maar ik heb hun gemeld dat als vandaag alles weer normaal werkt ik geen claim wegleg.
Kortom, ruzie met KPN dus.

Overal waar gewerkt wordt,worden ook fouten gemaakt.Wees blij dat ze het toegeven en dat je nu weet wat de oorzaak is.

Succes

Ik ben pas weer blij met KPN als ze mijn internetverbinding weer maken. Overigens schuiven ze de oorzaak van het probleem nu weer naar XS4ALL toe.
Ik zal jullie er maar niet langer mee lastig vallen. Bedankt voor alle moeite en het medeleven. :confused:

IgniteIddo zei:
Ik ben pas weer blij met KPN als ze mijn internetverbinding weer maken. Overigens schuiven ze de oorzaak van het probleem nu weer naar XS4ALL toe.
Ik zal jullie er maar niet langer mee lastig vallen. Bedankt voor alle moeite en het medeleven. :confused:

Heeft denk ik niks met lastig vallen te maken.We kunnen alleen niet bijdragen aan een oplossing en natuurlijk is het balen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan