adsl splitter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomtem

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
12
gegroet!

ik heb dus een probleempje met mijn internet verbinding als er getelefoneerd wordt:
als de telefoon op het gelijkvloers gebruikt wordt, dan wordt de internet verbinding verbroken (het groene @ lichtje gaat uit op de modem)
de telefoon op de 1ste verdieping heeft dit probleem dan weer niet

ik heb splitters geplaats waar de telefoonlijnen uit de muur komen (zie figuur)

786615648_ce0c82af6f_o.jpg


het ISRA punt ligt bij de voordeur (een doos waaruit 2 lijnen in de muur verdwijnen)
is het nodig om daar ook een splitter te plaatsen ? en zoja, hoe ? (de 2 draden verdwijnen meteen in de muur ...)

- ADSL Modem Thomson Speedtouch 530
- provider = belgacom - ADSL go
- router is US Robotics
 
Heb je 2 splitters geplaatst ??
 
Je moet 1 splitter plaatsen, (bijvoorkeur zo dicht mogelijk bij het israpunt.)
vanuit die splitter moet 1 lijn naar je modem (eveneens bij voorkeur zo dicht mogelijk bij het israpunt) en de andere lijn gaat naar je telefoons. die lijn zou je dan evt ook nog kunnen splitten voor de boven verdieping en de beneden verdieping. maar dus niet een gesplitte lijn nogmaals splitten en daarachter pas je modem, dat is vragen om storingen
 
Dat witte kastje is het isra punt. die is van je telefoonmaatschappij en mag je (officieel) niet aan zitten. de draad die er boven uit komt lijk mij de uitgaande lijn, en lijkt naar dat zwarte doosje te lopen.
Loopttie in dat doosje naar binnen? dan kun je daar misschien een aftakking maken.
schroef anders die zwrate open (lijkt me een 1 schroefs systeem) en mmaak daar weer een foto van
 
thx Ellasar voor de respons!

het lijkt er idd op dat de draad naar het zwarte kastje de uitgaande lijn is (rode lijn in figuur)
en het zwarte kastje lijkt deze te splitsen in 2 (wss dus een lijn naar boven, en een lijn beneden?)
en ik zou daar ergens dus een aftakking kunnen maken?

789032913_97109b0072.jpg
789039469_5d63f658fe.jpg
 
Het beste is dan om de "rode lijn" te onderbreken en daar de adsl splitter te plaatsen.
het "het telefoon gedeelte" van de splitter weer terug het zwarte kastje in en testen of alle telefoons het nog doen. daarna een nieuwe draad naar het modem trekken vanaf de splitter

Oh jah, je kunt nu ook even mooi dat balkje rechts naast het zwarte kastje bijschilderen ;)
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de oplossing!

het slechte nieuws hier is wel het leggen van een nieuwe draad helemaal naar boven
naast het feit dat het veel werk is, ligt deze dan ook in de weg ...
(maar ik bekijk het eens, het kan zoals het nu is hoedanook niet verder :) )

(en uh ... ik ben niet zo een schilder :rolleyes: en met deksel erop zie je het toch niet ^^ )
 
als er vier draadjes naar boven lopen dan zou dat voldoende moeten zijn.
2 voor telefoon en 2 voor adsl.
dan kun je het modem boven plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan