ADSL te traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EduardBoxem

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2002
ik ben een van de gelukkigen voor wie de adsl-verbinding kostenloos versneld is. (dit is ongeveer 1 a 2 dagen geleden gebeurt)

Ik zit bij Versatel (eerst beter bekend als zonnet) en mijn snelheid is van 1.6 naar 3.0 mbps gegaan.

echter! als ik bij speedtest.nl kijk heb ik maar een downloadsnelheid van +/- 160 kb/s. Dit is volgensmij niet helemaal de beloofde snelheid??

ik heb een Alcatel Speedtouch USB modem.

ik hoop dat jullie weten waar dit aan kan liggen of dat ik het fout heb en dat 160 kb/s toch echt de max. is

:confused:

reeds dank voor uwer inzet mij verder te helpen,

Eduard

Heb je je modem al eens gereset ?

Probeer eens een test op Mordax en kijk wat de snelheid is.

Loopt het via het KPN netwerk ?

Je bent niet de enige. je zult nog geduld moeten hebben voordat je snelheid omhoog gaat.
die van mij staat al zeker een week op 6 mbps en ik kom ook niet verder dan 3 mbps.

Groeten DIB.

ik heb mijn modem niet gerest...wel al vaak comp. uit gehad...

ene...bij mordax heb ik een snelheid van 161 kb/s

inderdaad via kpn...en ik ben ook bang dat ik geduld moet hebben...want dat heb ik namelijk niet:eek:

Quote:

Merk ik als klant iets van de voorbereidingen?
In de periode waarin KPN voorbereidingen treft voor de snelheidsverhoging op DSLAM niveau, zal de verhoogde snelheid al weergegeven kunnen worden in uw modem (USB modem op display; overige modems in modem zelf), terwijl de werkelijke snelheid nog de oude snelheid is.

Unquote

Geplaatst door upsidaisy
Quote:

Merk ik als klant iets van de voorbereidingen?
In de periode waarin KPN voorbereidingen treft voor de snelheidsverhoging op DSLAM niveau, zal de verhoogde snelheid al weergegeven kunnen worden in uw modem (USB modem op display; overige modems in modem zelf), terwijl de werkelijke snelheid nog de oude snelheid is.

Unquote
weet je ook toevallig ook hoe lang die "voorbereidingen" duren ?:confused:

Laatst bewerkt:
Eerst zou alles in de centrale op het juiste niveau moeten zijn alvorens men het laat gaan.Zal nog wel even duren.

te lage snelheid

planet schuift het af op het stuurprogramma van het modem. dat modem werd alleen via planet meegeleverd en een update van de driver wat volgens planet de oorzaak zou zijn van het niet halen van de 6.1 Mb is nergens te vinden ;-( dus blijf ik steken op max 2,7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan