adsl valt weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sus

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2001
Berichten
134
Ik heb een volgende probleem en vind geen oplossing...
Tijdens het surfen krijg ik om een of andere reden plots geen verbinding meer..
de icoon van de adsl modem geeft aan dat alles okee is
maar er is geen verkeer mee mogelijk, niet via mail niet via ecplorer...als ik dan de verbinding afbreek en opnieuw wil maken ,krijg ik geen verbinding meer opgestart....pas als de pc eerst helemaal uit zet en vervolgens weer opstart , kan ik weer een inbelverbinding maken...
Ik werk onder Windows XP en ik heb als laatste de nieuwe versie van Ad-aware Se geinstaleerd...zou dat een oorzaak kunnen zijn??
 
Ad Aware zal dit zeker niet veroorzaken. Maar heb je met Ad-aware ook de laatste gegevens opgehaald, en gescand ?
 
een usb - modem veronderstel ik ?
hang em eens aan een hubje met aparte voeding ... kost hier rond de 10 €.
Vermoedelijk zijn dan je problemen opgelost.
 
alvast bedankt voor de reacties...
Wat Ad -aware betreft ik downloade de laatste versie en heb reeds alles gescand en die werkte prima.....

Wat die aparte hub betreft
ik werk nu reeds met een aparte usb hub
waarop mijn adsl verbinding en verder nog mijn printer en webcam zijn op aangesloten.
Deze laatste 2 geven geen problemen met werking
dus of het aan de hub ligt?

nog meer suggesties?
 
Geplaatst door Sus
alvast bedankt voor de reacties...
Wat Ad -aware betreft ik downloade de laatste versie en heb reeds alles gescand en die werkte prima.....

En natuurlijk "check for updates" iedere keer aanklikken. :thumb:
 
Geplaatst door Sus
alvast bedankt voor de reacties...
Wat Ad -aware betreft ik downloade de laatste versie en heb reeds alles gescand en die werkte prima.....

Wat die aparte hub betreft
ik werk nu reeds met een aparte usb hub
waarop mijn adsl verbinding en verder nog mijn printer en webcam zijn op aangesloten.
Deze laatste 2 geven geen problemen met werking
dus of het aan de hub ligt?

nog meer suggesties?
al eens geprobeerd cam en printer eruit te trekken ?
 
yeb ook dat heb ik reeds geprobeerd, maar net zo min met succes....
dus de fout zou bij de hub moeten liggen dan?
 
Hoi Sus,

Had dit prob een tijdje geleden ook: bij mij lag het geloof ik aan sygate (firewall). In dit soort gevallen kan het nog wel eens helpen om, hoe vervelend ook, de helpdesk van je provider te bellen.
Hou ons op de hoogte!
Greetz,
Joep
 
Geplaatst door Sus
Ik heb een volgende probleem en vind geen oplossing...
Tijdens het surfen krijg ik om een of andere reden plots geen verbinding meer..
de icoon van de adsl modem geeft aan dat alles okee is
maar er is geen verkeer mee mogelijk, niet via mail niet via ecplorer...als ik dan de verbinding afbreek en opnieuw wil maken ,krijg ik geen verbinding meer opgestart....pas als de pc eerst helemaal uit zet en vervolgens weer opstart , kan ik weer een inbelverbinding maken...
Ik werk onder Windows XP en ik heb als laatste de nieuwe versie van Ad-aware Se geinstaleerd...zou dat een oorzaak kunnen zijn??

Sus,wat voor type modem heb je ? Ethernet of usb ?
 
het gaat om een externe modem
type speed touch usb
(lijkt zo'n beetje op een rog)....
 
re

ik heb thuis ADSL van hetnet
de ik heb een usbmodem
als wij gebeld worden en je neemt de telefoon op dan is de verbinding ook weg dan moet ik wachten tot de modem verbinding heeft

de oorzaak is

je moet de spliter rechtstreeks aansluiten op de telefoonlijn niet op op een exstra lijn

zou het dat misschien zijn voor jou probleem
 
dank je voor je reactie...
maar de telefoon doet het prima samen met de adsl hier
heb ik nog nooit een probleem door gehad en daar ligt het hier nu ook niet aan...

Ik kan gewoon niet zeggen in welke omstandigheden
die verbinding wegvalt...
let wel..de modem valt niet uit...de verbinding is zogezegd goed..alleen er komt geen verkeer over...
en om alles weer in orde te krijgen moet ik eerst afsluiten en weer opstarten...
 
Het zou veroorzaakt kunnen worden door het usb modem zelf icm een chip op je moederboard.Verder is een usb modem storingsgevoelig en kunnen er meerdere ondefinieerbare oorzaken aan ten grondslag liggen.
Mi moeten ze geen usb modems meer leveren en dat zie je bijv ook al bij Planet.

Probeer eens even een test doen met een ethernetmodem die je van iemand zou mogen lenen.Grote kans dat je probleem opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan