ADSL van BBned

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartje_17

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2002
Ik heb een vraag over ADSL van BBned.

Ik weet dat KPN niet verder gaat dan een maximale 4,2 km. BBned in tegenstelling, die gaat verder dan die 4,2 km die KPN heeft.

Ik woon zo'n 5 km van de telefooncentrale af, ik had een postcodecheck op www.bbned.nl gedaan en daar bleek dat DSL in augustus 2003 beschikbaar is! Op www.adslmetacrawler.com blijkt echter ook dat er ADSL van BBned beschikbaar is!

Nu mijn vraag: Tot hoe ver gaat BBned?

Alvast bedankt!

Ik ben al heel lang bezig om dit uit te zoeken. KPN gaat tot 3,5 km(volgens een Supervisor van KPN). Bij mij is een poortmeeting en een lengtetest gedaan, waaruit blijkt dat ik 3,3 km van de centrale zit. Echter mijn postcodecheck is toch negatief, waardoor ik geen ADSL kan krijgen.
Daarentegen levert BBned op mijn adres wel ADSL, volgens een medewerker van BBned gebruiken ze dezelfde app. als KPN. Maar BBned hanteerd een afstand van 5KM, waardoor ze volgens mij niet zo nauw nemen met de kwaliteit van de verbinding.

Volgens de postcodecheck op www.adsl.nl(in maart) zou in maart ADSL beschikbaar zijn, in April stond erbij dat het beschikbaar in April zou zijn, en in mei........................, nu zijn we dus in Juni, maar nog geen BBned tezien.

Een vriend in hetzelfde dorp, heeft het via BBned aangevraagd(dit was volgens de postcodecheck al mogelijk), echter, ze hebben bij BBned nog geeneens de moeite genomen om een bevestiging te sturen.

Greetz Patrick

Ik draai al een half jaar met adsl van BBned en dan via saturnus,nl maar ik ben zeer tevreden nooit storing. Een dikke 10 voor die jongens !!!

Ik geloof je gelijk, je hoort veel positieve berichten over BBned.
Maar dit zal waarschijnlijk zijn binnen 3,5 km.

Waarom hanteert BBned 5 km, en KPN 3,5 km, en dat met dezelfde app.?

Vindt KPN de kwaliteit misschien toch iets belangrijker?

Greetz Patrick

Volgens de site van BBned gaan zowel KPN als BBned tot 4,5 km. (Ik kan de directe link niet vinden op de site van bbned)

Maar ook ik ken de verhalen van afstanden die BBned hanteert. Verschil tussen KPN en BBned zit als volgt: KPN gaat ervan uit dat na afstand X de kwaliteit dermate minder is, dat ze niet leveren. BBned levert na afstand X niet de supersnelle abo's, maar de iets langzamere worden wel geleverd. (ik dacht dat de 512/256 was)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan