adsl van kpn kastje

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi ik heb een vraagje ik ga voor iemand adsl van kpn aan sluiten nu is mijn vraag die splitter ben je die verplicht in het begin waar de telefoon lijn binnen komt neer tezetten? dus ingang van het huis of mag je die ook boven tussen de telefoonlijn zetten?

wie weet er andwoord op alvast bedankt groetjes mike

Is wel verstandig, ze adviseren het ook. Verleden week bij iemand gedaan zo als jij zegt, constant ruis op de telefoonlijn.

oke

Oke bedankt maar kan ik dan de kabel die naar boven gaat gewoon op die splitter aansluiten? die kabel loopt naar 2 telefoons toe. of moet die kabel rechtstreeks naar de modem lopen alvast bedankt groetjes mike

Kan wel, maar misschien verbreekt de verbinding als je de telefoon die voor de splitter zit opneemt? Een ruis heb je dan zowiezo idd.

2 splitters

nu zit ik in dat boekje te lezen welke splitter moet ik gebruiken

splitter alcatel speedtouch

of

splitter ericsson ZHK 901

alvast bedankt groetjes mike

Alcatel speedtouch zou moeten werken omdat ze die standaard meeleveren. (toch?)
Of die andere ook word ondersteunt weet ik niet maar die kans is groot.

Je moet even kijken naar je abbonement, voor isdn is een isdn modem en splitter, voor analoog is een POTS modem en splitter.

splitter

Hoi ik heb alleen de :
splitter ericsson ZHK 901 erbij zitten

dus als ik het goed begrijp valt het nog wel mee te instaleren.

ik doe de stekker in de doos waar de telefoon kabel binnen komt. ik moet een kabel naar boven trekken naar de adsl modem (mogen daar andere telefoons op zitten of moet dat gewoon 1 kabel naar de comp zijn)
op de splitter aan de andere kant zet ik de telefoon stekker.

maar ik heb meerdere telefoons in huis moeten die dan allemaal op de stekker van de telefoon uitgang zitten die splitter uitgang ?

Re: splitter

Geplaatst door mike16
ik doe de stekker in de doos waar de telefoon kabel binnen komt. ik moet een kabel naar boven trekken naar de adsl modem (mogen daar andere telefoons op zitten of moet dat gewoon 1 kabel naar de comp zijn)
op de splitter aan de andere kant zet ik de telefoon stekker.

Op de stekker die naar je modem moet mag geen telefoon worden aangesloten, enkel een modem of router.

maar ik heb meerdere telefoons in huis moeten die dan allemaal op de stekker van de telefoon uitgang zitten die splitter uitgang ?

Idd klopt.
Als je toch meerdere telefoons wilt aansluiten op die enkele uitgang van de splitter, hiervoor kun je koppelstukjes voor kopen om van 1 lijn 2 te maken.

Laatst bewerkt:
bedankt

He allemaal bedankt heb het voormekaar.

groetjes mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan