ADSL verbinding doet het niet meer op hoofd PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

boeffie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Sinds gisteren een raar probleem; ik heb mijn computer opnieuw geinstaleerd. win xp met sp2 erop gezet, norton 2005 en hij weigert op internet te komen. pingen naar een website of server lukt niet(time out). Ik dacht eerst dat mijn NIC problemen had, maar na er een nieuwe ingezet te hebben nog steeds geen verbinding. Het gekke is dat mijn laptop wel gewoon op het net kan komen.

Kan iemand mij helpen, ik word gek dat het mij niet lukt.

Geplaatst door boeffie
Sinds gisteren een raar probleem; ik heb mijn computer opnieuw geinstaleerd. win xp met sp2 erop gezet, norton 2005 en hij weigert op internet te komen. pingen naar een website of server lukt niet(time out). Ik dacht eerst dat mijn NIC problemen had, maar na er een nieuwe ingezet te hebben nog steeds geen verbinding. Het gekke is dat mijn laptop wel gewoon op het net kan komen.

Kan iemand mij helpen, ik word gek dat het mij niet lukt.

krijg je wel een ip-adres aangewezen?

start>uitvoeren>cmd>cd\>ipconfig

en dan zou er een ipadres moeten staan, als je die niet krijgt, moet je misschien in je router de nieuwe inkomende verbinding accepteren ?

PS. in sp2 zit wel een firewall.. misschien moet je die eens uitzetten?

IP adres, subnet etc. heb ik handmatig gedaan.
Win firewall staat uit, norton staat aan. Heb al geprobeerd norton tijdelijk uit te zetten maar geen verbinding

De info die ik van Versatel gekregen heb staat ingesteld, en de laptop heeft een opvolgend IP adres, die werkt perfect. kan het zijn dat iemand een poort heeft geblokkerd ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan