Adsl verbinding erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

koole683

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2005
Beste allemaal.
Waarschijnlijk niet de manier om een nieuwe vraag te stellen, maar ik kon niet vinden waar dat moet. Dus maar even zo.
Ik heb ADSL, maar vanwege afstand naar centrale zeer traag ( 10 kbps ).
Nu heb ik mobiel internet van Telfort ( USB modem met chipcard ) en die is wat sneller ( 100 kbps ).
Internet en mail gaat allemaal prima, maar het verzenden van mail geeft foutcode :

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.planet.nl', Server: 'mail.planet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Gek genoeg gaat verzenden via ADSL wel goed en via mobiel internet niet.
Firewall en virussoftware heb ik al uitgeschakeld, m'n account verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar het probleem blijft.
Wie heeft hier een verklaring voor ?
Alvast bedankt.
Pieter.

Laatst bewerkt door een moderator:
deze instellingen:

Telfort
POP3 server: pop3.telfort.nl
SMTP server: smtp.telfort.nl
Primary Nameserver: 195.241.77.55
Secondary Nameserver: 195.241.77.58

anders zou ik eens navragen of ze nog een andere poort voor pop3 hebben...tele2 heeft nl ook soortgelijke problemen en dat kon ik oplossen door een andere poort te gebruiken die ze me doorgaven.

Heb ik geprobeerd, maar werkt niet.
Ik zal morgen eens gaan bellen, want kom er niet uit.
Nog even voor XP_PC : Er was ook gezegd door de KPN dat de ADSL waarschijnlijk niet zou werken, dus heb ik op eigen risico gedaan. De telefoon was nog trager.
Nu dacht ik het gevonden te hebben met dat mobiel van Telfort, maar tot op heden is dat ook knudde.
We kunnen beter terug naar de postduif in plaats van de moderne e-meeuw.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je uberhaupt wel eens een postcode check gedaan mbt adsl en welke opties zijn er dan ?

Dank voor de reactie.
Jazeker heb ik postcodecheck gedaan en die voorspelde niet veel goeds.
Ook KPN gaf geen garantie met zo'n afstand naar de centrale.
Wij leven helemaal in het buitengebied waar nog geen kabel is. Er was dus eigenlijk geen betaalbaar alternatief dan het maar te proberen met ADSL.
Dat werkte vrij goed, tot de bliksem vorig jaar op de centrale sloeg en sindsdien is het knudde. Nu probeer ik het dus met mobiel van Telfort.
Voor de rest : Zie oorspronkelijke vraag.

Groet,
Pieter.

Knudde omdat de centrale niet gemaakt is of wat ? Op welke centrale zit je dan ?

De centrale is wel gemaakt, maar kennelijk heeft de kabel ook een oplazer gehad en voor die paar boerderijen gaat KPN geen nieuwe kabel leggen.
Maar goed, ik heb me er bij neergelegd.
Dé vraag is : Ik heb nu mobiel internet van Telfort met een USB modem en dat gaat best aardig, maar het verzenden van e-mail lukt niet.
Ontvangen wel, maar verzenden niet.
Via ADSL lukt dit probleemloos.
Met mobiel internet gaat alles verder goed, maar het verzenden van mail dus niet. Wie weet waar dat aan kan liggen ?

Ik sluit me aan bij hehe.

Omdat je nu gebruikt maakt van Telfort internet kun je geen mail meer versturen met de SMTP server: mail.planet.nl

Je zult dus de SMTP server moeten veranderin in: smtp.telfort.nl

Werkt het dan wel? Zo niet, wat voor foutmelding krijg je dan?

Dat had ik geprobeerd, maar dan wordt wachtwoord geweigerd.
Vervolgens planet account helemaal verwijderd en nieuw aangemaakt met pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl maar dan lukt de verbinding ook niet. Ook verzenden gaat dan niet meer.

Wat ik niet weet is waar ik het volgende moet invullen :
Primary Nameserver: 195.241.77.55
Secondary Nameserver: 195.241.77.58

Misschien dat daar mijn fout zit ?

Alvast bedankt weer.

Pieter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan