ADSL-verbinding langzaam, router installen voor poorten openen [KPN]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Beste allen,

Ik zit bij mijn oma thuis, en de verbinding hier is zeer traag. Maximale downloadsnelheid is ongeveer 40 kb/s. Het gaat om een kpn-abonnement van 20 mbit waarbij de experiabox is geleverd, in dit geval een Thompson 787. Ik ben de installatie nagegaan, en alles lijkt in orde te zijn. Er is maar een aansluitpunt in het huis waar iets in zit, dus sprake van een blokkade door een tweede lijn is er ook niet.
Volgens verschillende snelheidschecks zou ik hier tussen de 15 en 20 mbit moeten zitten. Niet echt conform die 40 KB/s dus...:rolleyes:

Nog iets vreemds, maar wat wellicht niet gerelateerd is, is dat ik het niet voor elkaar krijg om poorten te openen. Op een gegeven moment moet je een aangemaakte regel toepassen op een van de aangesloten apparaten, maar de router geeft alleen zichzelf weer als aangesloten apparaat, en niet de laptops (die draadloos zijn aangesloten).
Omdat ook de verbinding naar de router toe erg traag is, heb ik nog niet veel kunnen proberen, maar ik verwacht niet dat het anders zal zijn als de snelheid wel weer goed is. Iemand hier een idee over wat er mis kan zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan