adsl verbinding lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
Hallo,

Ik heb een dik jaar een multipc modem voor isdn en daar werkt mijn internet feilloos op.

Sinds van de week heb ik geen internet meer.

Het lampje van het modem wat de verbinding aaangeeft brandt niet en dat zou wel moeten.

Ik heb mijn heel oude modem ( usb ) weer aangesloten om te kijken of mij adsl lijn wel goed was en het internet werkt weer prima.
Dus zal mijn modem wel stuk zijn: Nieuw modem gekocht en via webbrowser ingesteld en ook op dit modem brandt het ADSL lampje maar af en toe en gaat dan weer uit.

Wie weet wat ik hier aan kan doen en wat het kan zijn.

Ik heb een ISDN kPN lijn en internet via Tele2.

Ik heb de helpdesk al gebeld en die zullen een monteur sturen OVER 12 DAGEN.

HELP AUB , wat kan dit zijn ???? en hoe kan ik het oplossen zonder 12 dagen te moeten wachten, want 12 dagen zonder internet is wel erg lang.

alvast bedankt
 
Wat voor type modem heb je er normaal aan hangen ?
 
een etech modem router die het echt al een jaar probleemloos heeft gedaan.

Nu heb ik er weer een USB modem aanhangen ( die eigenlijk niemand meer gebruikt omdat er maar één comuter op aangesloten kan worden ).
merk van het oude modem is speedtouch.

ik denk eigenlijk dat het niet aan he modem kán liggen, want hij deed het altijd goed en nu gaat ineen het adsl lampje niet meer branden ( voor mij een teken dat er geen adsl op de lijn zit ), Maar dan is het toch gek dat het met het oude modem wel lukt ???
 
Als alle dingen goed zijn aangesloten en je oude modem werkt wel maar je E-tech niet heb je wel dus signaal op de lijn.Geef je E-tech eens een harde reset en probeer het opnieuw.Kijk of je anders even een modem/router kunt lenen om die ook te testen.Werkt dat ook gewoon dan is je E-tech misschien toch stuk.
 
Als alle dingen goed zijn aangesloten en je oude modem werkt wel maar je E-tech niet heb je wel dus signaal op de lijn.Geef je E-tech eens een harde reset en probeer het opnieuw.Kijk of je anders even een modem/router kunt lenen om die ook te testen.Werkt dat ook gewoon dan is je E-tech misschien toch stuk.


Ik heb ook een nieuw modem gekocht en dat geprobeerd en daar had ik hetzelfde probleem als bij etech modem.

Alleen het stokoude usb modem werkt.

KPN heeft ondertussen gereageerd, maar die komen niet omdat ik gewoon internet heb.
Ik baal ervan want ik kan nu maar met 1 pc op internet en de rest van mijn netwerk doet het nu niet .

Ik ga verder zoeken.

bedankt voor de reactie.
 
Je instelling kloppen toch wel =

ja, want daar heb ik niets aan veranderd.

en het is toch ook zo : als het adsl lampje brandt dan hoeven de instellingen toch nog niet goed ingesteld te staan ???

maar het lampje gaat niet branden.

Kpn heeft ondertussen een nieuw modem gestuurd en drie keer is scheepsrecht : ik hoop er het beste van.
 
het probleem is opgelost.

Na een telefoontje van een KPN medewerker kreeg ik zomaar !!!!!!! van KPN een nieuw modem ( terwijl ik internet heb van Tele2 ).
Ik verdenk ze er toch van dat ze wat aan de lijn veranderd hebben. Want het nieuwe modem werkte meteen.

Maar zoveel service van Kpn verwacht toch helemaal niemand zondr achterdochtig te worden ????

Maar goed alles opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan