Adsl verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timberland

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Hallo Allemaal,

Is het mogelijk om een adsl-verbinding aan te sluiten op een ISDN-kaart (zonder merkbaar snelheidsverlies) of moet daar een Ethernet kaart voor gebruikt worden?????

Groeten,

Timberland

Denk dat het niet gaat werken (als ik goed begrijp wat je schijft)

Een isdn kaart is een soort modem
Een adsl modem is ook een modem. Jij wilt dus de ene modem met de andere verbinden? Dat kan niet. Dan heb je zeker snelheidsverlies, want hij doet het dan gewoon niet.

Een adsl modem (kastje) moet je gewoon op een ethernet kaart aansluiten.

Heb je een analoge adsl verbinding, of een isdn adsl verbinding? Een analoge verbinding kun je nooit als idsn laten functioneren.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het wel mogelijk een adsl aansluiting te krijgen voor een isdn lijn. Wordt via usb aangesloten en niet op de isdn kaart

@adnieuwenhuizen, jij bedoelt waarschijnlijk dat je wel isdn adsl kunt krijgen, dat klopt. Je krijgt dan gewoon een isdn adsl modem. Maar een analoge adsl kun je nooit isdn maken.

Is het dan wel mogelijk om met een analoge ADSL-verbinding rechtstreeks een kabeltje te trekken naar een (STP) ethernet modem?

kabel moet naar de ethernet kaart. Heb nog nooit gehoord van de combinatie modem naar modem. Lijkt me niet kunnen, maar misschien dat ik achter loop:D

Geplaatst door JJK
Is het dan wel mogelijk om met een analoge ADSL-verbinding rechtstreeks een kabeltje te trekken naar een (STP) ethernet modem?

Nope er moet altijd een ethernet kaart tussen de ethernet modem en de pc.

ISDN kaart is enkel voor inbellen en onbruikbaar voor ADSL,
Ethernet kaarten zijn bruikbaar voor analooge en IDSN lijnen, Ethernet modems heb je wel in analoog of ISDN uitvoering.

Geplaatst door @temptation

Kan ik even niet volgen. Wat is 't verschil tussen een Ethernet kaart en een ethernet modem (voor ADSL neem ik aan)?

Kan ik even niet volgen. Wat is 't verschil tussen een Ethernet kaart en een ethernet modem (voor ADSL neem ik aan)?

Dit kan ik even niet volgen. Wat is 't verschil tussen een Ethernet kaart en een ethernet modem (voor ADSL neem ik aan)?

Een ethernetkaart is een pci kaart in je pc waar het andere uiteinde van de kabel in moet (een netwerkkaart dus). Een ethernet modem is een adsl modem. Dus 1 kant van de kabel gaat in je adsl modem (kastje) en de andere in je pc (netwerkkaart)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan