Adsl verbinding onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeViN

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2002
Hallo, sinds een maand of 3 heb ik problemen met mijn adsl verbinding van planet internet. Het internet valt bij mij gewoon spontaan uit, omdat de modem geen verbinding meer kan maken.
Het vreemde is dat als ik bijvoorbeeld download via usenet of gewoon ga surfen op internet dat ik geen problemen heb. Pas als ik iets upload, via een fileshare programma (kazaa), of gewoon bij een uploadsite als http://www.myfilestash.com/upload.php iets upload werkt de modem niet meer. Hetzelfde geldt voor Bittorrent.
Meestal plug ik de modem er eens even uit en dan weer aan, waarna hij het soms weer doet. Het risico is echter dat de pc dan uitvalt onder het mom "multiple IRQ complete requets" (dat staat bij het blauwe scherm). Weet iemand wat ik tegen dit vervelende probleem kan doen? Ik heb al eens geprobeerd de adsl-verbinding opnieuw in te stellen, maar dat heeft ook geen gewenst resultaat gehad.

Bvd.

Heb ook eens dergelijke problemen gekend. Na lang zoeken en vele telefoontjes met de helpdesk, bleken de ADSL signalen te sterk te zijn. Wat ze d'er aan gedaan hebben, zou ik niet kunnen zeggen. Maar toch al enige tijd geen prob's meer ...

Misschien even licht opsteken bij je provider ?

Ja, ik ga de klantenservice eens proberen. :thumb:

Ik werd een beetje afgewimpeld met een aantal standaardvragen, maar ze zeggen dat het niet aan de signalen ligt. Ik ga maar eens scannen op virussen en spyware en daarna een frisse installatie doen.

Dat is wel heel drastisch.Heb je al naar een firmwareupdate voor je modem gekeken ?

Werk je met XP en SP2 ?

Ja, ik heb ook alle updates al gedownload en ik werk inderdaad met Xp en SP2.

Kijk eens of er een firmwareupdate voor je modem is en probeer wat meer poorten open te zetten in XP.
Verder kan je modem ook vol lopen door de grote hoeveelheid verbindingen die door P2P ontstaan en dan heeft een nieuwe installatie geen zin.

http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch

Hm, na een update van mijn modem bij (www.kpn.com) heb ik nog geen problemen meer ondervonden. Ik ga morgen nog eens wat proberen te uploaden, downloaden met mirc gaat nu wel gewoon.

Uploaden gaat nu wel gewoon problemen, dus bij deze is de zaak opgelost. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan