ADSL-verbinding stopt ineens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bremertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Ik heb ADSL, op mijn bureau staat een soort modem ZyXel Pristige 600 series. Er zijn twee computers op aangesloten. De computers werken prima onafhankelijk van elkaar, ook wat betreft de verbinding met Internet. De ene computer krijgt ineens het bericht dat "een van de netwerkkabels is niet aangesloten". Op de modem is ook het oranje lampje gedoofd wat betrekking heeft op die computer.
Alle kabels zijn nagelopen en volgens de computer functioneert alles. Maar geen verbinding met internet. Ik vrees een virus. Wat te doen.
De andere computer werkt normaal met internet.
Wij werken allebei met XP.

Domme vraag misschien maar heb je al eens een ander poortje gebruikt op de zyxel. Er zitten er vier op dus even kijken.
Virus....kan maar ik neem aan dat je een virusscanner op beide computers hebt. Laat die dan eens scannen.

UTP CAT5 maximaal 100 meter.

kan aan kabel liggen kun je deze niet verwisselen met de gene die het wel doet ?
Kan je dit nml dan uitsluiten en idd een andere utpaansl in modem proberen en evt als je een extra nic heb deze ook proberen

Geen domme vraag, maar ik heb alle poortjes al geprobeerd.
Verder heb ik de kabels vernieuwd, geen lange maar redelijk korte kabels.
Zowel Norton als Spyware heb ik losgelaten op mijn computer, maar nog steeds geen verbinding.

zet norton internet security eens uit en alle firewals van xp ook uitzetten.
Kijk dan eens wat je kunt.

Ik heb alle adviezen toegepast, alle instellingen nagelopen. Mijn computer afgesloten en op een morgen, ineens had ik weer verbinding.
Helaas weet ik niet wat de oorzaak is geweest, maar HET PROBLEEM IS NU OPGELOST.
Bedankt in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan