ADSL verbinding valt stil na aantal minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

D16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
4
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik veel last gehad van spyware, dit heb ik opgeruimd met Ad-aware en Spybot (meest actuele versie). Toch blijf ik problemen houden, als ik internet stopt mijn adsl-verbinding er na een aantal minuten mee. Als ik de lanverbinding herstel dan gaat het weer een aantal minuten goed. Kunnen jullie eens naar mijn log kijken?

Diederik
----
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 20:31:20, on 16-11-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\Program Files\Macromedia\coldfusion\runtime\bin\jrunsvc.exe
C:\Program Files\Macromedia\coldfusion\db\slserver52\bin\swagent.exe
C:\Program Files\Macromedia\coldfusion\runtime\bin\jrun.exe
C:\Program Files\Macromedia\coldfusion\db\slserver52\bin\swstrtr.exe
C:\Program Files\Macromedia\coldfusion\db\slserver52\bin\swsoc.exe
C:\Program Files\Executive Software\Diskeeper Home Edition\DKService.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Webscanx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
D:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Program Files\SAGEM\SAGEM F@st 800-840\dslmon.exe
C:\Program Files\JavaSoft\JRE\1.3.1_09\bin\javaw.exe
D:\Program Files\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.nl
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: (no name) - {0549E6CB-9985-42F6-8FD6-4EC017E6AAE1} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Hitware Popup Killer Lite - {604B283A-4E26-4504-98E7-72859F949547} - C:\PROGRA~1\HITWAR~1\sypcms.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - D:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - D:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Alogserv] C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\alogserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program Files\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] D:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] D:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Jet Detection] C:\Program Files\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Program Files\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Registry Cleaner Scheduler] "d:\Program Files\CleanMyPC\Registry Cleaner\RCScheduler.exe" /startup
O4 - Global Startup: DSLMON.lnk = C:\Program Files\SAGEM\SAGEM F@st 800-840\dslmon.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O8 - Extra context menu item: Download using Download &Express - file://C:\Program Files\Download Express\Add_Url.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://www.creative.com/SU/ocx/12119/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/11c4a18916610431ee18/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://webcam.cargodatasystems.com:9000/activex/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {A92E0798-BFA4-4FEE-BB48-8E2C69B2B0C5} (PageDive Control) - http://www.pagedive.com/pagedive5631/PageDive5.cab
O16 - DPF: {AE1C01E3-0283-11D3-9B3F-00C04F8EF466} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/SU/ocx/12119/CTPID.cab
O18 - Protocol: x-excid - {9D6CC632-1337-4A33-9214-2DA092E776F4} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\mimectl.dll
 
Laat HijackThis het volgende item fixen:

O2 - BHO: (no name) - {0549E6CB-9985-42F6-8FD6-4EC017E6AAE1} - (no file)


We weten nog niet wat dit is:

O18 - Protocol: x-excid - {9D6CC632-1337-4A33-9214-2DA092E776F4} - C:\WINDOWS\DOWNLO~1\mimectl.dll

Weet jij misschien waar C:\Windows\Downloaded Program Files\mimectl.dll bij hoort?
 
Hallo,

Ik heb het advies opgevolgt, en omdat ik de file mimectk.dll niet meer kon vinden heb ik die ook maar gefixed. Helaas, ik heb nog steeds problemen. Ik ga nu eerst maar eens zoeken naar een oorzaak in mij usbmodem of bij tiscali want het treed op sinds ze de snelheid hebben verdubbeld.

In elk geval bedankt voor de moeite. :thumb:

Diederik
 
Geplaatst door D16
Hallo,

Ik heb het advies opgevolgt, en omdat ik de file mimectk.dll niet meer kon vinden heb ik die ook maar gefixed.


Waarschijnlijk is die file er wel, maar kon je het niet zien. Probeer eens of je het met het volgende trucje zichtbaar kunt maken:


Kies Start -> Uitvoeren en type (of plak) het volgende commando in de balk:

regsvr32 /u occache.dll

Druk op Enter.

Als je het commanda goed hebt ingevoerd, verschijnt nu de mededeling "Dll UnregisterServer van occache.dll geslaagd". Bij die melding klik je op "OK".

Open nu de map C:\Windows\Downloaded Program Files. Kijk of je nu het bestand mimectl.dll wel ziet. Kijk of je via rechtermuisklik -> eigenschappen kunt uitvinden waar het bij hoort.

Ga daarna weer naar Start -> Uitvoeren en voer nu het volgende commando in:

regsvr32 occache.dll

Druk op Enter.

Als je het commanda goed hebt ingevoerd, verschijnt nu de mededeling "Dll RegisterServer van occache.dll geslaagd". Bij die melding klik je op "OK".


Laat me weten wat je over mimect.dll hebt kunnen vinden.
 
Hoi,

Ik heb je advies opgevolgd en volgens de eigenschappen is deze file van microsoft, MIME Edit binary behaviour. Bij de productnaam staat Microsoft Exchange.

Het lijkt dus wel goed te zijn.

gr.
Diederik
 
Hallo,

HEt lijkt erop dat mijn probleem is opgelost. Door de tiscali-helpdesk was geconstateerd dat mij verbinding vol loopt doordat er steeds meer TCP verbindingen bij komen, ik had er ongeveer 50 (te zien met netstat -a). Ik ben maar eens gaan zoeken naar de relatie spyware en tcp/ip en toen kwam ik op de volgende link uit:

http://www.tek-tips.com/faqs.cfm?pid=779&fid=4625

In het kort komt het erop neer dat er een programmatje is dat je winsock service stack weer repareert.

Voor SP2 gebruikers is er zelfs een commando onder windows:

netsh winsock reset catalog

Het werkt bij mij, op dit moment ben ik al 25 minuten probleemloos online en het aantap tcp verbindingen loopt niet meer op.

Misschien heeft iemand er iets aan,

groet,

Diederik

:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan