adsl verbinding valt weg! misschien virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rened

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Ok ik heb het volgende probleem waar ik echt niet uit kom, aangezien ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

Het gaat om het volgende:

Ik heb sinds oktober j.l. internet via demon ( dsl express) dus adsl verbinding.
Sinds ik dit hebt, valt mijn internet opeens weg.
Ik zal dit even nader toelichten:

Ik ben bezig op internet en na een tijdje kan ik geen andere pagina;s meer openen of akties ondernemen. Ik kan wel gewoon doorgaan met waar ik bezig ben (msn, of op de site kijken waar ik al ben) maar ik kan dan niet een andere site openen. DUs de verbinding is er nog wel, maar nieuwe dingen weer niet.

DIt gebeurt vaak na een kwartier tot een half uur, soms langer soms nog korter.

Nu heb ik met deze problemen eerste demon gebeld, deze verwezen mij door naar microsoft, omdat het modem het wel gewoon deed, en het iets is in de instellingen van windows), dus ik microsoft gebeld, maar omdat ik een p.b. comp. heb moet ik p.b. bellen omdat die windows ondersteunen van de computer.

Dus ik nu eindelijk p.b. aan de telefoon kunnen krijgen: en deze kon mij opzich niet helpen met de instellingen, maar hij kon mij wel het volgende vertellen: en dat is dat ik waarschijnlijk een virus heb op me computer wat kan duiden dat ik daardoor de bovenstaande problemen hebt.
Dit kon hij opmaken uit het volgende:

Ik moest windows taakbeheer openen en voorlezen wat ik voor processen had lopeN ( eerst heb ik alle toepassingen gesloten) de dingen die erg eigenaardig waren volgens hem waren de volgende:

Ik heb 2x iexplorer.exe ( nu als ik op internet bent zelfs 3x)
ik heb 7xsvchost.exe, hij vertelde dat 4,5 en 6x svchost wel kon, maar dat ie 7x nog nooit had meegemaakt)
en ik heb 2x rundll32.exe in processen staan.

Door deze dingen denkt ie dat mijn computer aardig ziek is van een leuk virusje, zoals w32.legemer.word of w32.hllwsanker ( of zoiets)

Nu heb ik alleen echt GEEN verstand van besturingssystemen en virussen ( behalve dat ik ze haat) dus ik weet niet hoe en of ik dit eruit kan halen op een normale manier.

Ik heb inmiddels al 1 maand terug ruim al een x systeemherstel gedaan ( naar fabrieksinstellingen) maar volgens mij heeft dit geen steek geholpen.

Wat o wat kan ik doen, En kan de problemen met het wegvallen van de int. verbinding idd hiermee te maken hebben.

Ik hoop op een antwoord en wat tips, want het is heel irritant om elke keer je computer opnieuw te moeten opstarten om op een andere site te komen dan waar je bezig mee bent.

Ik heb overigens al vaak hitman pro er doorheen gehaald, dus aan spyware zal het niet liggen lijkt mij, maar puur dat %&$%#& virus.

Een lang verhaal ik weet het, maar hoe meer info hoe beter.
Ik heb overigens windows xp home edition.

nog wat extra info

nog even wat info over wat dingetjes:

de modem die ik gebruik is de: Allied data copperjet 816 2p
Ik hoef niet in te bellen, maar kan direct als de computer is opgestart op internet.

virusscanner: mcaffee,

processen die ik heb staan:
( alles plus .exe
ABOARD
alg
AOSD
antiptaxx
BTTray
btwdins
csrss
ctfmon
explorer
iexplorer
iexplorer
iexplorer
lsass
mcagent
mcmnhdllr
McShield
MVSEscn
mcvsftsn
mcvsrte
mcvsshld
mdm
mghtml
MpfAgent
MpfService
MprTray
MSKAgent
MSKSrvr
msmsgs
niet-actieve systeemprocessen
rundll32
rundll32
services
smss
spoolsv
svchost (geb. naam is: lokale service)
svchost (geb. naam is: SYSTEM
svchost (" " netwerkservice)
svchost (" " SYSTEM)
svchost (" " netwerkservice)
svchost (" " lokale service)
svchost (" " SYSTEM)
system
taskmgr
vcssecs
winlogon

Dit waren de processen en evt. de gebruikersnamen.

T is gewoon 1 pc waarmee ik werk, dus geen netwerk of iets dergelijks, gewoon standaard.

windows xp. met service pack 2.

en voor de rest zou ik even niet weten wat ik nog meer kan vertellen over het systeem e.d.

Maar vraag raak als je meer info nodig hebt, en zet er voor de zekerheid bij waar ik deze info kan vinden, want nogmaals ik heb er weinig verstand van.

Heb je dit vanaf het begin al zo gehad dus direct na oplevering ?
Via welk netwerk loopt Demon ? (KPN of ..... vast geen KPN)

Je zou om te beginnen eens je computer online laten scannen op virussen bij bijv www.symantec.nl maar er zijn meerdere opties.

Vervolgens zou ik eens even HitmanPro er op los laten dan weet je namelijk vrijwel zeker dat je computer redelijk schoon is.

Persoonlijk denk ik dat het ergens anders ligt maar laten we eerst eens kijken wat dit brengt !

Succes.

netwerk

Het loopt wel via telefoonlijk natuurlijk, maar als ik het goed heb loopt het via bbnet of babyxl ( waarschijnlijk bbnet) zie http://www.demon.nl/support/dslexpress/copperjet816.html

dit modem heb ik erbij gekregen.

Ik ga even dat programmatje erdoor heen halen, en daarna hitman pro!! dan is zoiezo me computer zo goed als schoon! maar ik denk eigenlijk wel dat dat niets zal uitmaken voor de verbinding( helaas)

resultaten :S

Zou jij nog even de preciese link kunnen neerzetten, van welk programma ik precies moet gebruiken. Ik vind het allemaal een beetje onduidelijk welke en wat ik nou precies moet doen.

ik zal wel alvast hitman pro erdoor heen halen, daar kan ik je misschien vanavond anders morgen wel de resultaten van zeggen.

uitslag

ik heb de onderste link even gedaan, en even mijn alles gescand, maar hij kon niets vinden!

Bij hitman pro had ik wel wat spyware, maargoed al zou ik dit elke dag erdoor heen gooien, dan heb ik alsnog wel wat spyware.

Dus geen virus gevonden helaas.

Wat kan ik nu proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan