Adsl verbinding weg na scannen met Ad-aware

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Mensen ik zit nu ff bij iemand ADSL te installeren, overgestapt van telefoon naar ADSL.
Geen probleem, maar nou zag ik Spyware staan.
(nog van de telefoon verbinding)
Dus ik laat de pc scannen met Ad-aware.(build 6.181)
Na het scannen was er geen verbinding meer.:confused:

Nu heb ik wat Ad-aware in quarantine gezet heeft weer terug gezet en ik heb weer verbinding.
Wat gooit Ad-aware eruit, waardoor ik geen verbinding meer heb?
Ad-aware vond o.a. Newnetdot en Mysearch.
Ik weet normaal hoe ik dit weg kan krijgen, maar als een spyware scan m'n verbinding weghaald, weet ik het ook ff niet meer.:p
Wat kan ik in Ad-aware instellen zodat m'n verbinding na het scannen blijft?

Ik zal ook ff een Hijack this log plaatsen in de juiste topic daarvoor.;)

aangezien nog niemand heeft gereageerd, hier dan maar even een "domme" suggestie :

ik weet niet over hoeveel "sleutels" je het hebt, maar als het aantal gelimiteerd blijft tot een stuk of 20 a dertig, dan zou je kunnen overwegen om ze een voor te wippen en daarna -bij blijvende verbinding- even een snelle systeemscan kunnen doen. (bij een gewone scan zit je met de Kerst nog waar je nu zit..... ;) :D ) als je er op deze wijze 30 moet "uitproberen".

De "dader" vind je vanzelf wel op deze wijze. Je kan dan verder troubleshooten als het spul spyware free is (op die ene na) en hier die ene "posten"....?

Kun je niet proberen om de hele ADSL verbinding zoals ie er nu opstaat te verwijderen, en opnieuw aan te maken?
Of de Externe Toegangadapter helemaal opnieuw te installeren (Netwerkeigenschappen). Ik meen nl dat New.net nogal eens in winsock.dll zat te klieren....

[edit]Bennie gaf ook al een goeie tip in de Spyware thread[/edit]

Laatst bewerkt:
Mensen bedankt voor de reactie.
Ik heb de reactie bij de hijack this log gezien.

Ik ben zelf niet zeker of ik volgende week vanaf m'n eigen pc kan reageren.
UPC probleem over spookrekeningen.:rolleyes:

Dit was de boosdoener;
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'wps.dll' missing
Deze heb ik laten fixen door Hijack this, op aanraden van Pieter Arntz.
Daarna kon ik gewoon weer scannen met Ad-aware en de internet verbinding blijft het doen.

Weer een probleem opgelost.
Bedankt maar weer.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan